Enunț
În joculAmong Us
un echipaj încearcă să piloteze o navetă spațială. O parte din ei încearcă să saboteze misiunea. Acești „impostori” sunt de obicei periculoși și astfel astronauții (sau „crewmates”) trebuie să se ferească pe cât posibil de aceștia.
Astronauții au studiat planul interiorului navetei și au constatat că este compartimentat în nxm
cabine, dispuse pe n
rânduri, câte m
pe fiecare rând, iar din fiecare cabină se poate trece în oricare altă cabină alăturată situată într-una din cele 8
direcții (N, E, S, V, N-V, N-E, S-V, S-E
).
Astronautii au creat o matrice a codurilor asociind fiecărei cabine un număr din mulțimea {0,1,2}
cu semnificația:
- cod
0
dacă este o cabină sigură (adică în cabină nu se află niciun impostor) - cod
1
dacă în ea se află un impostor - cod
2
dacă este un portal („vent”).
Cerința
Cunoscând matricea codurilor, pentru a ajuta astronauții, vi se cere:
1)
să determinați numărul total de cabine sigure, nu sunt neapărat accesibile, ce nu conțin portale2)
să marcați în matricea codurilor cu codul3
fiecare cabină sigură (și accesibilă)3)
să determinați numărul portalelor situate în cabine accesibile.
Date de intrare
Fișierul de intrare amongus.in
conține:
- pe prima linie numărul
p
reprezentând cerința care se rezolvă (1
,2
sau3
) - pe a doua linie, două numere naturale
n
șim
cu semnificația din enunț - pe fiecare din următoarele
n
linii, câtem
numere naturale din mulțimea{0,1,2}
, separate prin câte un spațiu, reprezentând matricea de codificare a interiorului navetei spațiale.
Date de ieșire
Fișierul de ieșire amongus.out
va conține:
- dacă
p=1
, pe prima linie, un număr natural reprezentând răspunsul la cerința1
- dacă
p=2
,n
linii cu câtem
numere naturale, separate prin câte un spațiu,reprezentând matricea codurilor modificată conform cerinței2
- dacă
p=3
, pe prima linie, un număr natural reprezentând răspunsul la cerința3
.
Restricții și precizări
1 ≤ n, m ≤ 100
- astronauții pot intra în naveta doar prin cabina de coordonate
(1,1)
ceea ce înseamnă că accesul în unele cabine nu se poate realiza deși sunt sigure - în cazul în care în prima cabină se află un impostor, pentru oricare dintre cerințe, se va scrie în fișier mesajul
misiune esuata
- pentru cerința
1
, se va modifica în3
codul fiecărei cabine sigure - un portal poate fi situat doar într-o cabină sigură
- există și cabine sigure care nu conțin portale
- impostorii nu se deplasează în afara cabinei în care se află inițial
Exemplul 1:
amongus.in
1 3 4 0 2 1 0 2 0 1 0 0 0 1 2
amongus.out
6
Explicație
Se rezolva cerința 1
. Matricea codurilor conține 6
camere sigure, codificate cu 0
.
Exemplul 2:
amongus.in
2 3 4 0 2 1 0 2 0 1 0 0 0 1 2
amongus.out
3 3 1 0 3 3 1 0 3 3 1 2
Explicație
Se rezolva cerința 2
. Matricea codurilor nu conține inițial codul 3, deci nu există portale. Intrarea în navă se bace prin cabina situată în linia 1
și coloana 1
(de coordonate (1,1)
). Codurile cabinelor sigure accesibile s-au transformat din 0
sau 2
în 3
.
Exemplul 3:
amongus.in
3 3 4 0 2 1 0 2 0 1 0 0 0 1 2
amongus.out
2
Explicație
Se rezolva cerința 3
. Cele două portale situate în cabine accesibile au coordonatele (1,2)
și (2,1)
.