O familie de oposumi are o vizuină cu N
niveluri și N * (N + 1) / 2
camere dispuse în formă de matrice triunghiulară cu N
linii. În fiecare cameră poate locui un singur oposum. Vizuina a fost săpată în pământ de către oposumi, iar nivelul 1
(cel mai de sus) este cel mai apropiat de suprafața solului. Pe fiecare nivel I
se află I
camere. Dacă avem I < J
, atunci nivelul I
va fi poziționat mai sus decât nivelul J
, adică nivelul I
va fi mai aproape de suprafața solului decât nivelul J
. În familia de oposumi se află exact N * (N + 1) / 2
membri cu vârste cuprinse între 1
și N * (N + 1) / 2
, vârste distincte. Regula de bază în vizuina familiei de oposumi este următoarea: în camera de pe linia I
și coloana J
trebuie să locuiască un oposum mai tânăr decât în camerele de pe pozițiile (I + 1, J)
respectiv (I + 1, J + 1)
. Un oposum de vârsta X
se consideră mai tânăr decât un oposum de vârsta Y
dacă X < Y
. Fiecare oposum vrea să știe care e cel mai de sus nivel pe care se poate poziționa. Din păcate, ei nu au lăbuțele făcute să programeze, așa că membrii familiei de oposumi vă cer vouă ajutorul.
Cerința
Dându-se numărul natural N
ei vă cer să răspundeți la două întrebări:
1. Pentru fiecare oposum să se afle nivelul cel mai de sus (cel mai aproapiat de suprafața solului) pe care se
poate afla respectând regulile de vârstă.
2. Pentru un oposum dat de vârsta K
să se afișeze matricea astfel încât oposumul să stea într-o cameră pe un nivel cât mai de sus respectând regulile de vârstă.
Date de intrare
Pe prima linie a fișierului de intrare oposumi.in
se găsește numărul T
ce poate avea valoarea 1
sau 2
astfel încât:
- Dacă
T
are valoarea1
, atunci se cere rezolvarea cerinței1
, iar în continuare se va regăsi numărul naturalN
reprezentând numărul de niveluri ale vizuinii. - Daca
T
are valoarea2
, atunci se cere rezolvarea cerinței2
, iar în continuare se va regăsi numărul naturalN
reprezentând numărul de niveluri ale vizuinii, urmat de numărul naturalK
ce reprezintă vârsta oposumului ce se dorește poziționat pe un nivel cât mai de sus.
Date de ieșire
În fișierul de ieșire oposumi.out
se cere să se tipărească:
- Pentru
T = 1
se va afișa un șir deN * (N +1) / 2
numere, unde cel de alI
-lea număr reprezintă cel mai de sus nivel pe care se poate afla oposumul de vârstăI
. - Pentru
T = 2
se vor afișaN
linii, reprezentând modul în care sunt așezați oposumii în vizuină în funcție de vârstă, astfel ca oposumul de vârstaK
să fie poziționat pe un nivel cât mai de sus posibil. Pe liniaI
se vor afișaI
numere separate prin câte un spațiu reprezentând vârstele oposumilor așezați pe nivelulI
.
Restricții și precizări
1 ≤ N ≤ 1000
1 ≤ K ≤ N * (N + 1) / 2
- Pentru cerința
T = 2
soluția nu este unică. Se acceptă orice soluție corectă
Exemplul 1:
oposumi.in
1 3
oposumi.out
1 2 2 2 3 3
Explicație
Cel mai de sus nivel la care poate locui un oposum este:
- Oposumul de vîrsta
1
poate locui la nivelul1
. - Fiecare oposum cu vârsta
2
,3
sau4
ar putea locui la nivelul2
. - Oposumii care au vârsta
5
sau6
vor locui la nivelul3
.
Exemplul 2:
oposumi.in
2 4 7
oposumi.out
1 2 3 4 5 7 6 8 10 9
Explicație
Cel mai de sus nivel, unde poate locui oposumul cu vârsta de K = 7
ani este nivelul 3
, iar o așezare posibilă a oposumilor în camere este prezentată mai sus.