Se consideră N
copii, numerotați de la 1
la N
și fiecare face parte dintr-o clasă. Inițial sunt n
clase și fiecare copil face parte din propria sa clasă. Se dau M
operații de două tipuri:
1 x y
– acțiune: clasele din care fac parte copiii cu numerelex
șiy
se reunesc. Dacăx
șiy
fac deja parte din aceeași clasă, operația nu se efectuează2 x y
– întrebare: copiii cu numerelex
șiy
sunt sau nu în aceeași clasă?
Cerința
Răspundeți la toate întrebările de al doilea tip, în ordinea acestora.
Date de intrare
Programul citește de la tastatură numerele N
și M
, iar apoi M
triplete de numere naturale de forma op x y
, unde op
poate lua doar valorile 1
și 2
, aceste triplete reprezentând câte o operație.
Date de ieșire
Programul va afișa pe ecran, pe câte o linie, răspunsul la fiecare întrebare de tip 2
. Dacă la întrebarea 2 x y
răspunsul este afirmativ, adică x
și y
se află în aceeași clasă, atunci veți afișa DA
, iar în caz contrar veți afișa NU
.
Restricții și precizări
1 ≤ N ≤ 500
2 ≤ M ≤ 2000
- va exista cel puțin o operație de tip
1
și cel puțin o operație de tip2
.
Exemplu:
Intrare
6 6 1 1 4 1 3 6 2 4 6 1 1 3 2 4 6 2 1 6
Ieșire
NU DA DA
Explicație
Sunt 6
copii și 6
operații. După primele două operații, elevii 1
și 4
sunt în aceeași clasă și 3
și 6
sunt în aceeași clasă. La întrebarea 2 4 6
răspunsul este evident NU
. La a patra operație 1
și 3
sunt trecuți în aceeași clasă, deci va exista o clasă cu 4
copii: {1,3,4,6}
, deci la ultimele două întrebări acum răspunsul este DA
la ambele.