sumk
este un joc de perspicacitate, cu N
stagii numerotate de la 1
la N
. Un joc se termină cu succes dacă jucătorul a parcurs în ordine, de la 1
la N
, toate cele N
stagii ale jocului şi în fiecare stagiu a obţinut exact K
puncte. Fiecare stagiu are N
niveluri, numerotate de asemenea de la 1
la N
. Jucătorul are posibilitatea să câştige 0
, 1
, …, K
puncte pe oricare nivel al stagiului curent.
Dacă jucătorul se găseşte în stagiul i
pe nivelul j
și numărul total de puncte obţinute până în acel moment în acest stagiu este mai mic decât K
, el va trece în mod obligatoriu pe nivelul j+1
al stagiului i
. Dacă jucătorul primește cel puţin un punct pe nivelul j
și astfel punctajul său în stagiul i
devine exact K
, atunci jucătorul trece în mod automat pe nivelul j
al stagiului i+1
sau termină jocul cu succes dacă i=N
.
Cerința
Cunoscând numărul N
de stagii ale jocului şi numărul K
de puncte care trebuie să fie obţinute în fiecare stagiu, să se determine numărul de posibilităţi modulo 578537
pentru ca jocul să se termine cu succes.
Date de intrare
Fișierul de intrare sumk.in
conține pe prima linie două numere naturale N K
cu semnificația descrisă anterior.
Date de ieșire
Fișierul de ieșire sumk.out
va conține pe prima linie un singur număr natural P
reprezentând numărul total de posibilităţi modulo 578537
pentru ca jocul să se termine cu succes.
Restricții și precizări
1 ≤ K ≤ N ≤ 500
- Fie
x
punctajul final într-un stagiu oarecare. Atunci dacăx ≠ K
, jocul se termină cu eșec. - Pentru
20%
din teste,K ≤ N ≤ 10
, iar pentru30%
din teste,K≤N≤100
Exemplu:
sumk.in
2 2
sumk.out
5
Explicație
Sunt N=2
stagii, cu câte N=2
niveluri. Suma este K=2
pe fiecare stagiu.
Nivelurile sunt reprezentate de către coloanele matricelor.
Există 5
posibilități ca jocul să se termine cu succes.
Exemplu:
sumk.in
3 2
sumk.out
28
Explicație
Sunt N=3
stagii, cu câte N=3
niveluri. Suma este K=2
pe fiecare stagiu.
Sunt reprezentate doar câteva dintre cele 28
de posibilități.