Bilbo Baggins a reușit să intre în Muntele Singuratic. În Muntele Singuratic este o rețea de n
galerii numerotate de la 1
la n
, fiecare galerie fiind împărțită în m
camere numerotate de la 1
la m
. Bilbo găsește o hartă a acestor galerii și vede că în fiecare din cele n*m
camere se află o cantitate de aur. Bilbo a intrat prin prima cameră a primei galerii și conform hărții poate iesi doar prin ultima cameră a primei galerii.
Dintr-o cameră numerotatată (i,j)
Bilbo se poate strecura fără a fi detectat de către Smaug doar în camerele numerotate cu (i-1,j+1)
, (i,j+1)
și (i+1,j+1)
fără a putea părăsi rețeaua de galerii decât prin camera (1,m)
.
Să se determine cantitatea maximă de aur pe care o poate colecta Bilbo din Muntele Singuratic.
Cerința
Să se scrie un program care citește două numere naturale n
și m
și apoi de pe n
linii căte m
numere naturale reprezentând cantitatea de aur din fiecare cameră din Muntele Singuratic și care calculează și afișează cantitatea maximă de aur pe care o poate colecta Bilbo.
Date de intrare
Fișierul de intrare bilbob.in
conține pe prima linie numerele n
și m
. Fiecare dintre următoarele n
linii conține câte m
numere, reprezentând cantitatea de aur din fiecare cameră.
Date de ieşire
Fișierul de ieșire bilbob.out
va conține pe prima linie numărul S
, reprezentând maximă de aur pe careo poate obține Bilbo.
Restricții și precizări
2 ≤ n,m ≤ 200
- cantitatea de aur din fiecare cameră este mai mică decât
1000
Exemplu:
bilbob.in
4 5 5 8 3 1 7 1 1 4 5 1 5 8 9 1 7 5 8 6 6 9
bilbob.out
29
Explicație
Suma 29
se poate obține adunând numerele:
5 8 3 1 7
1 1 4 5 1
5 8 9 1 7
5 8 6 6 9