Pentru un concurs de design de jocuri, Gigel vrea să construiască un joc. La joc participă n
concurenţi numerotaţi de la 1
la n
. Fiecare concurent are la dispoziţie câte un şir de m
încăperi, numerotate de la 1
la m
. Scopul jocului este de a găsi o comoară ascunsă în una din aceste încăperi. Fiecare încăpere conţine un cod, număr natural, fie egal cu 0
, fie având cel puţin 2
cifre. Ultima cifră indică numărul de etape de penalizare, adică numărul de etape în care concurentul nu are voie să părăsească încăperea. Numărul obţinut prin eliminarea ultimei cifre a codului indică numărul încăperii în care se va deplasa acesta la următoarea etapă sau la expirarea penalizării.
Există două excepţii de la regula de definire a codului: numărul 9999
codifică o încăpere conţinând o comoară, iar numărul 0
o încăpere conţinând o capcana.
În etapa 1
fiecare jucător intră în încăperea 1
din şirul său de încăperi. În funcţie de codul găsit în încăpere sunt posibile următoarele situaţii:
- codul găsit este
9999
ceea ce înseamnă că jucătorul este câştigător şi jocul se încheie la finalul acestei etape; - codul găsit este
0
ceea ce duce la eliminarea sa din joc; - pentru celelalte coduri, după efectuarea etapelor de penalizare, jucătorul efectuează o deplasare în încăperea indicată de cod. De exemplu la întâlnirea codul
157
, după efectuarea celor7
etape de penalizare jucătorul se va deplasa în camera15
.
Trecerea de la o etapă la alta se realizează simultan pentru toţi concurenţii.
Cerința
Fiind dat numărul n
de concurenţi, numărul m
de încăperi alocate fiecărui concurent, şi codurile din cele n×m
încăperi să se determine câştigătorul jocului, numărul încăperii în care a găsit comoara, numărul de etape parcurse până când câştigătorul găseşte comoara precum şi numărul de concurenţi eliminaţi din joc până la etapa respectivă (inclusiv).
Date de intrare
Prima linie a fişierului de intrare joc11.in
conţine două numere naturale n
şi m
, separate printr-un spaţiu, reprezentând numărul concurenţilor, respectiv numărul încăperilor. Următoarele n
linii conţin câte m
numere naturale, separate prin câte un spaţiu, reprezentând codurile din fiecare încăpere.
Date de ieșire
Prima linie a fişierului de ieşire joc11.out
va conţine patru numere naturale separate prin câte un spaţiu, reprezentând indicele câştigătorului, numărul încăperii unde a găsit comoara, numărul etapei în care a câştigat şi respectiv numărul de concurenţi eliminaţi din joc.
Restricții și precizări
1 ≤ n ≤ 400
1 ≤ m ≤ 900
- Pentru toate testele de intrare se garantează că există exact un câştigător.
Exemplu:
joc11.in
4 8 0 9999 41 50 61 70 80 30 30 80 60 60 9999 21 40 50 20 30 40 50 61 71 81 9999 20 30 50 0 61 71 9999 41
joc11.out
2 5 7 1
Explicație
Câştigă jucătorul al 2
-lea, după 7
etape, iar încăperea în care a găsit comoara este încăperea 5
. În cele 7
etape a fost eliminat un singur concurent şi anume primul concurent.
Încăperile prin care trece jucătorul câştigător până la final sunt: 1->3->6->2->8->5