În arhipelagul X
(reprezentat sub forma unei matrici binare cu m
linii și n
coloane, acesta având m*n
zone acoperite de apă (codificate prin 0
) sau uscat (codificate prin 1
)), ajunge un peşte de aur. După drumul obositor parcurs de peşte, el vrea să se relaxeze într-o anumită zonă din acest arhipelag (cu coordonatele x2
, y2
). Totodată, acest peşte este curios să afle câte modalităţi sunt ca să ajungă acolo.
Cerința
Ştiind că peştele porneşte din coordonatele x1
, y1
, să se determine:
1) Lungimea celui mai rapid drum până în zona preferată de peşte.
2) Numărul de modalităţi eficiente de a ajunge la coordonatele x2
, y2
modulo 10007
.
Date de intrare
In fişierul de intrare pestelee.in
se vor citi:
Pe prima linie: m
şi n
(dimensiunile arhipelagului)
Pe următoarele m
linii: n
numere binare (adică 0
sau 1
).
Pe penultima linie: x1
, y1
, x2
, y2
.
Pe ultima linie: c
, semnificând numărul cerinţei.
Date de ieșire
În fişierul de ieşire pestelee.out
se va afișa răspunsul la cerința c
.
Restricții și precizări
1 ≤ x1, x2 ≤ m ≤ 500
1 ≤ y1, y2 ≤ n ≤ 500
1 ≤ c ≤ 2
- Peştele va putea merge doar în
4
direcţii (Nord, Est, Sud, Vest). De asemenea, acesta nu poate părăsi arhipelagul sau să se deplaseze pe uscat. - Zona de început, respectiv cea de sfârşit vor fi acoperite de apă.
- Dacă peştele nu va putea ajunge în zona preferată, se va afişa
0
. - Pentru 67 de puncte,
c=2
. - Pentru 10 puncte sunt exemplele.
Exemplul 1:
pestelee.in
5 5 1 0 0 0 1 1 0 1 0 1 1 1 0 0 1 1 1 0 0 1 1 1 1 1 1 2 2 3 3 1
pestelee.out
7
Exemplul 2:
pestelee.in
5 5 1 0 0 0 1 1 0 1 0 1 1 1 0 0 1 1 1 0 0 1 1 1 1 1 1 2 2 4 3 2
pestelee.out
2