Tommy a descoperit bine-cunoscutul joc Minecraft, joc care este axat pe creativitate și construcție, permițând jucătorilor să construiască, folosind o multitudine de cuburi texturate, o lume tridimensională. Harta lumii lui Tommy este o suprafață pătrată, pe care sunt desenate pătrate egale, alăturate, ce pot fi albastre sau verzi. Fiecare pătrat albastru corespunde unui cub albastru și fiecare pătrat verde corespunde unui cub verde. Sursele de apă sunt reprezentate de pătrate de culoare albastră. Fiecare pătrat verde are atașat un cost, reprezentat de lungimea celui mai scurt drum până la o sursă de apă. Două pătrate alăturate aparțin aceluiași drum dacă au o latură comună. Drumul ajunge la o sursă de apă, dacă, ultimul pătrat de pe drum are o latură comună cu pătratul corespunzător sursei de apă. Lungimea drumului este reprezentată de numărul de pătrate care formează drumul. Costul unei suprafețe este reprezentat de suma costurilor pătratelor care formează suprafața.
Pe harta din figura 3 sunt reprezentate costurile pătratelor verzi. Pentru a putea supraviețui în această lume, Tommy trebuie să-și construiască o casă, având două posibilități:
a) Modul Supraviețuire: construiește o casă pe o zonă dreptunghiulară ce conține cel puțin o sursă de apă;
b) Modul Creativ: construiește o casă pe o suprafață pătrată de arie maximă, ce nu conține surse de apă dar este învecinată cu cel puțin o sursă de apă. Dacă sunt mai multe astfel de suprafețe, alege una ce are cost minim.
Exemple
Dacă harta are forma din figura 1, atunci, Tommy are 4 posibilități de a-și construi casa în modul Supraviețuire (figura 2).
Dacă harta are forma din figura 3, atunci, în modul Creativ, Tommy construiește casa învecinată cu sursele de apă din figura 4. Costul acestei suprafețe este 4
.
Cerința
Cunoscând harta ce corespunde lumii lui Tommy, să se determine:
- numărul zonelor dreptunghiulare pe care poate construi casa în modul Supraviețuire;
- aria suprafeței pe care-și construiește casa și costul acesteia în modul Creativ.
Date de intrare
Fișierul standard de intrare conține pe prima linie un număr natural C
, pe a doua linie, numărul natural nenul N
ce caracterizează o hartă formată din N x N
pătrate alăturate. Pe următoarele N
linii se află câte un șir de N
caractere ce aparțin mulțimii {V, A}
, ce reprezintă codificarea hărții. Un caracter A
reprezintă un pătrat ce aparține unei surse de apă.
Date de ieșire
Fișierul standard de ieșire are o singură linie ce conține:
- dacă
C = 1
, un singur număr ce reprezintă numărul zonelor dreptunghiulare pe care poate construi casa în modul Supraviețuire; - dacă
C = 2
, două numere naturale separate prin spațiu, ce reprezintă aria suprafeței pe care construiește casa și costul acesteia, în modul Creativ.
Restricții și precizări
2 ≤ N ≤ 1000
- Harta conține cel puțin o sursă de apă și cel puțin o zonă verde.
- Se acordă
50
de puncte pentru rezolvarea primei cerințe și50
de puncte pentru rezolvarea celei de-a doua cerințe.
Exemplul 1:
Intrare
1 3 VVA AVV VVV
Ieșire
19
Explicație
Sunt 19
zone dreptunghiulare ce conțin cel puțin o sursă de apă și pot fi utilizate în construcția unei case în modul Supraviețuire.
Exemplul 2:
Intrare
2 6 VVVVVV VAAVVV VVVVAV VVVVAV VVAVVV VVVVVV
Ieșire
4 4
Explicație
În modul Creativ, Tommy alege o suprafață pătrată ce conține 4
pătrate verzi. Dintre toate aceste zone o alege pe cea care are cost minim (4
).