Nicuşor este elev în clasa a VI-a
şi s-a gândit că este suficient de mare ca să inventeze un joc nou. Are doar o foaie de hârtie şi un pix. Scrie mai întâi n
numere naturale în cerc. Acestea formează Ruleta numerelor. Jocul se desfăşoară după următoarele reguli:
- se parcurge şirul numerelor în sensul deplasării acelor de ceasornic;
- se porneşte de fiecare dată de la acelaşi element;
- se execută de fiecare dată o rotaţie completă;
- fiecare element nenul se scade din elementul imediat următor doar dacă este mai mic sau egal cu acesta şi nenul;
Exemplu. Dacă notăm cu R1, R2, R3, R4, R5, R6, R7, R8
şirul numerelor ce formează ruleta din figura 1
, atunci, o rotaţie completă realizează următoarele modificări asupra numerelor din listă:
- ruleta se opreşte atunci când execută o rotaţie completă şi nu se modifică nici o valoare din şirul elementelor.
Exemplu
. Pentru ruleta din figura 1
se execută 4
rotaţii (dintre care 3
în care se fac modificări):
Cerința
Scrieţi un program care să determine, pentru un şir de n
numere naturale care indică starea iniţială a ruletei, numărul r
de rotaţii complete efectuate respectând regulile jocului până la încheierea acestuia şi numărul t
al elementelor nenule aflate în şir la încheierea jocului.
Date de intrare
Fişierul de intrare ruleta.in
conţine pe prima linie numărul n
de numere naturale aşezate în cerc iar pe linia a doua, separate prin câte un spaţiu, cele n
valori , în ordinea deplasării, începând cu elementul de la care porneşte ruleta.
Date de ieșire
Fişierul de ieşire ruleta.out
conţine pe prima linie, separate printr-un spaţiu, valorile r
şi t
(în această ordine).
Restricții și precizări
2 ≤ n ≤ 10000
;- numerele de pe ruletă sunt numere naturale mai mici sau cel mult egale cu
30000
;
Exemplu:
ruleta.in
8 1 2 3 4 3 2 3 1
ruleta.out
4 3