Această problemă este dedicată celor care așteaptă metroul cu cea mai mare ardoare: locuitorii din Drumul Taberei.
Se dă planul unei rețele de metrou cu N
stații și M
tuneluri bidirecționale între stații. Două stații de metrou se numesc vecine dacă există un tunel între ele în acest plan. Fiecare stație i
are asociat un profit p[i]
dat.
Henry a fost recent promovat dintr-un post de angajat al departamentului de curățenie pe postul de project manager al firmei. Deoarece nu există fonduri pentru construirea întregii rețele de metrou, Henry trebuie să aleagă o submulțime de stații care vor fi construite, astfel încât oricare două stații alese să nu fie vecine în planul inițial. Pentru a-și păstra poziția în companie, suma profiturilor stațiilor alese în această submulțime trebuie să fie maximă.
Cerința
Dându-se N
, M
, profiturile aduse de fiecare din cele N
stații și planul inițial al rețelei, să se determine suma maximă a profiturilor stațiilor pe care le poate alege Henry astfel încât oricare două stații alese să nu fie vecine în planul inițial.
Date de intrare
Pe prima linie a fișierului de intrare metrou.in
se vor afla două numere naturale N
și M
separate printr-un spațiu, reprezentând numărul de stații, respectiv numărul de tuneluri din planul inițial. Pe a doua linie se vor afla N
numere naturale separate prin câte un spațiu, al i
-lea dintre acestea reprezentând profitul p[i]
adus dacă stația i
ar fi construită. Pe următoarele M
linii se vor afla câte două numere naturale x
și y
separate printr-un spațiu, semnificând faptul că un tunel unește stațiile x
și y
în planul inițial.
Date de ieșire
În fișierul de ieșire metrou.out
se va afișa o singură linie conținând un singur număr natural, reprezentând suma maximă a profiturilor stațiilor pe care le poate alege Henry astfel încât oricare două stații alese să nu fie vecine în planul inițial.
Restricții și precizări
1 ≤ N ≤ 100 000
1 ≤ M ≤ 150 000
1 ≤ x, y ≤ N
1 ≤ p[i] ≤ 10 000
, pentru oricei
,1 ≤ i ≤ N
.- Există maximum
15
stații care se învecinează cu3
sau mai multe stații în planul dat. - Există maximum
20
de stații care se învecinează cu exact o stație în planul dat. - Pentru 20% din teste,
N ≤ 20
. - Pentru alte 10% din teste, planul rețelei de metrou este de forma unui lanț simplu într-un graf neorientat.
- Pentru alte 10% din teste, planul rețelei de metrou este de forma unui ciclu simplu într-un graf neorientat.
- Putem ajunge din orice stație în oricare altă stație urmând tunelurile existente în planul inițial.
Exemplu:
metrou.in
8 10 1 3 2 5 4 1 2 1 1 2 2 3 3 4 4 5 5 3 3 6 2 6 2 7 7 8 8 3
metrou.out
9
Explicație
Avem N = 8
stații de metrou și M = 10
tuneluri în plan.
Submulțimea de stații {2, 4, 8}
asigură profitul maxim de 3 + 5 + 1 = 9
.
Observăm că submulțimea respectă regula descrisă în enunț, întrucât nu există niciun tunel care sa unească stațiile 2-4
, 2-8
sau 4-8
.