Ada și Ben sunt pasionați de jocurile pe calculator și tocmai au descoperit cea mai recentă versiune a jocului 2048.
Regulile jocului sunt foarte simple:
- se pornește de la un șir de
N
piese pe care sunt înscrise numere din mulțimea{2, 4, 8, 16, 32, 64, 128, 256, 512, 1024, 2048}
; - piesele sunt așezate în locații numerotate consecutiv cu numerele
1,2,…, N
; - la fiecare pas, poate avea loc o MUTARE la STÂNGA sau o MUTARE la DREAPTA;
- pentru fiecare joc este stabilit un număr maxim de mutări
M
; - dacă are loc o MUTARE la DREAPTA, atunci:
- piesele pot fuziona la dreapta, începând cu penultima piesă din şir: dacă o piesă se află pe o poziție
i
și are înscrisă valoareak
, iar pe pozițiai+1
se află o piesă cu aceeași valoarek
, atunci aceste piese vor “fuziona”, pe pozițiai+1
se va obține o piesă cu valoarea2•k
, iar pe pozițiai
rămâne o locație liberă; - după efectuarea fuzionărilor, piesele se aliniază la dreapta, astfel încât ultima piesă să se afle pe poziția n;
- piesele pot fuziona la dreapta, începând cu penultima piesă din şir: dacă o piesă se află pe o poziție
- dacă are loc o MUTARE la STÂNGA, atunci:
- piesele pot fuziona la stânga, începând cu a doua piesă din șir: dacă o piesă se află pe o poziție
i
și are înscrisă valoareak
, iar pe pozițiai-1
se află o piesă cu aceeași valoarek
, atunci aceste piese vor “fuziona”, pe pozițiai-1
se va obține o piesă cu valoarea2•k
, iar pe pozițiai
rămâne o locație liberă; - după efectuarea fuzionărilor, piesele se aliniază la stânga, astfel încât prima piesă să se afle pe poziția
1
;
- piesele pot fuziona la stânga, începând cu a doua piesă din șir: dacă o piesă se află pe o poziție
- jocul se încheie atunci când se ajunge în una dintre următoarele situații:
- pe cel puțin una dintre piese se află înscrisă valoarea
2048
; - valorile înscrise nu se mai pot modifica prin mutarea pieselor;
- s-au efectuat toate cele
M
mutări.
- pe cel puțin una dintre piese se află înscrisă valoarea
Cerinţe
Scrieţi un program care să citească numerele naturale N
(numărul inițial de piese) și M
(numărul maxim de mutări), un șir de N
numere reprezentând, în ordine, numerele înscrise pe cele N
piese și cel mult M
caractere din mulțimea {S, D}
ce reprezintă mutările fixate de către Ada și Ben, și care determină:
a) numărul X
de mutări efectuate până la încheierea jocului;
b) numărul maxim Y
înscris pe una dintre piese la încheierea jocului;
c) numărul maxim Z
de fuzionări efectuate la o mutare.
Date de intrare
Fișierul de intrare p2048.in
conține pe prima linie, separate prin câte un spaţiu, numerele N
și M
. A doua linie a fişierului conţine cele N
numere înscrise, în ordine, pe piese, separate prin câte un spaţiu. A treia linie a fișierului conține cele M
caractere, separate prin câte un spaţiu, ce reprezintă cele M
direcții de mutare.
Date de ieșire
Fișierul de ieșire p2048.out
va conține pe prima linie numărul X
, pe a doua linie numărul Y
și pe a treia linie numărul Z
.
Restricții și precizări
2 ≤ N,M ≤ 10000
;- caracterul
D
indică o mutare la dreapta, iar caracterulS
indică o mutare la stânga;
pentru rezolvarea cerinţei a) se acordă 40% din punctaj, pentru cerinţa b) 40% din punctaj și pentru cerinţa c) 20% din punctaj.
Exemplu:
p2048.in
7 10 16 4 4 2 2 4 8 D D S D S D S S D D
p2048.out
4 32 2
Explicație
Succesiunea de mutări este reprezentată în figura de mai sus. Au fost efectuate 4
mutări până la încheierea jocului, cea mai mare valoare înscrisă pe una dintre piese fiind 32
. Numărul maxim de fuzionări, două, a fost obținut la prima mutare.