#2444
eq4
Se dă o expresie matematică în care pot să apară literele x
, y
, z
, t
, cifre și semnele +
sau -
.
Cifrele alăturate formează numere. Literele reprezintă variabile. O variabilă poate fi precedată de un număr. Între variabilă și numărul care o precede nu există alte caractere. Un grup format dintr-o literă și, eventual, un număr care o precede formează un monom. Un monom nu conține mai multe litere. Numărul care apare într-un monom se numește coeficient.
Expresia poate să conțină și numere care nu sunt urmate de o variabilă. Aceste numere se numesc termeni liberi.
Expresia este deci alcătuită din monoame și termeni liberi. Fiecare monom și fiecare termen liber este precedat de unul dintre semnele +
sau -
.
Valoarea matematică a unei expresii este valoarea care se obține dacă înlocuim literele care apar în expresie cu valori numerice și efectuăm calculele. Valoarea unui monom se obține înmulțind coeficientul monomului cu valoarea pe care o are variabila care apare în respectivul monom. De exemplu, valoarea expresiei +3x
pentru x=2
este 6
.
Fiind dată o expresie corectă, să se determine:
1. valoarea matematică a expresiei dacă x
, y
, z
și t
au valoarea 1
.
2. numărul de cvartete distincte (x,y,z,t)
, de valori întregi care aparțin unui interval dat [a,b]
, pentru care expresia matematică corespunzătoare expresiei date este egală cu o valoare dată E
. Două cvartete sunt distincte dacă există cel puţin o poziţie pentru care valorile corespunzătoare sunt diferite.
OJI 2018
Problema | eq4 | Operații I/O |
eq4.in /eq4.out
|
---|---|---|---|
Limita timp | 1.5 secunde | Limita memorie |
Total: 64 MB
/
Stivă 32 MB
|
Id soluție | #54583772 | Utilizator | |
Fișier | eq4.cpp | Dimensiune | 2.71 KB |
Data încărcării | 03 Decembrie 2024, 08:45 | Scor / rezultat | 78 puncte |
eq4.cpp: In function 'int main()': eq4.cpp:24:12: warning: unused variable 'a' [-Wunused-variable] int c, a, b, e; ^ eq4.cpp:24:15: warning: unused variable 'b' [-Wunused-variable] int c, a, b, e; ^ eq4.cpp:24:18: warning: unused variable 'e' [-Wunused-variable] int c, a, b, e; ^
Test | Timp | Mesaj evaluare | Scor posibil | Scor obținut | ||
---|---|---|---|---|---|---|
0 | 0 secunde | OK. | 5 | 5 | ||
1 | 0 secunde | OK. | 5 | 5 | ||
2 | 0 secunde | OK. | 5 | 5 | ||
3 | 0.004 secunde | OK. | 5 | 5 | ||
4 | 0 secunde | OK. | 5 | 5 | ||
5 | 0 secunde | OK. | 5 | 5 | ||
6 | 0 secunde | Raspuns gresit. | 5 | 0 | ||
7 | 0.008 secunde | OK. | 5 | 5 | ||
8 | 0.188 secunde | OK. | 5 | 5 | ||
9 | 0.068 secunde | OK. | 5 | 5 | ||
10 | 0.136 secunde | OK. | 5 | 5 | ||
11 | 0.088 secunde | OK. | 5 | 5 | ||
12 | 0 secunde | OK. | 5 | 5 | ||
13 | 0.112 secunde | Raspuns gresit. | 5 | 0 | ||
14 | 0.136 secunde | OK. | 5 | 5 | ||
15 | 0.164 secunde | OK. | 5 | 5 | ||
16 | 0.004 secunde | OK. | 5 | 5 | ||
17 | 0.14 secunde | Raspuns gresit. | 5 | 0 | ||
18 | 0 secunde | Raspuns gresit. | 2 | 0 | Exemplu | |
19 | 0 secunde | Raspuns gresit. | 2 | 0 | Exemplu | |
20 | 0 secunde | Raspuns gresit. | 3 | 0 | Exemplu | |
21 | 0 secunde | OK. | 3 | 3 | Exemplu | |
Punctaj total | 78 |
www.pbinfo.ro permite evaluarea a două tipuri de probleme:
Problema eq4 face parte din prima categorie. Soluția propusă de tine va fi evaluată astfel:
Suma punctajelor acordate pe testele utilizate pentru verificare este 100. Astfel, soluția ta poate obține cel mult 100 de puncte, caz în care se poate considera corectă.