#1060
Porumb
Locuitorii planetei Agria, numiţi agri, au hotărât ca în celebrul an 2012 să le explice pământenilor cum trebuie cules „eficient” un rând cu n
porumbi, numerotaţi, în ordine, cu 1, 2, 3,..., n
.
Cei n
porumbi sunt culeşi de mai mulţi agri. Primul agri merge de-a lungul rândului, plecând de la primul porumb şi culege primul porumb întâlnit, al treilea, al cincilea şi aşa mai departe până la capătul rândului.
Atunci când ajunge la capătul rândului, porneşte al doilea agri şi culege porumbi respectând aceeaşi regulă ca şi primul agri.
Metoda se repetă până când toţi porumbii sunt culeşi.
Pământeanul Ionel încearcă să descopere ce ascunde această metodă şi se gândeşte câţi porumbi culege primul agri, câţi agri culeg un rând cu n
porumbi, la a câta trecere este cules porumbul cu numărul x
şi care este numărul ultimului porumb cules.
Exemplu: Dacă pe un rând sunt n=14
porumbi atunci sunt 4
agri care culeg porumbii:
|
Pentru a-l ajuta pe Ionel să descopere secretul acestei metode, scrieţi un program care citeşte cele două numere naturale n
şi x
şi care determină:
a) numărul de porumbi culeşi de primul agri;
b) numărul de agri care culeg şirul de n
porumbi;
c) numărul trecerii la care este cules porumbul cu numărul x
;
d) numărul ultimului porumb cules.
Problema | Porumb | Operații I/O |
porumb.in /porumb.out
|
---|---|---|---|
Limita timp | 1 secunde | Limita memorie |
Total: 2 MB
/
Stivă 2 MB
|
Id soluție | #54275236 | Utilizator | |
Fișier | porumb.cpp | Dimensiune | 280 B |
Data încărcării | 24 Noiembrie 2024, 14:48 | Scor / rezultat | 10 puncte |
Test | Timp | Mesaj evaluare | Scor posibil | Scor obținut | ||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 0 secunde | Cerinta a - corect. | 10 | 1 | ||
2 | 0 secunde | Cerinta a - corect. | 10 | 1 | ||
3 | 0 secunde | Cerinta a - corect. | 10 | 1 | ||
4 | 0 secunde | Cerinta a - corect. | 10 | 1 | ||
5 | 0 secunde | Cerinta a - corect. | 10 | 1 | ||
6 | 0 secunde | Cerinta a - corect. | 10 | 1 | ||
7 | 0 secunde | Cerinta a - corect. | 10 | 1 | ||
8 | 0 secunde | Cerinta a - corect. | 10 | 1 | ||
9 | 0 secunde | Cerinta a - corect. | 10 | 1 | ||
10 | 0 secunde | Cerinta a - corect. | 10 | 1 | ||
Punctaj total | 10 |
www.pbinfo.ro permite evaluarea a două tipuri de probleme:
Problema Porumb face parte din prima categorie. Soluția propusă de tine va fi evaluată astfel:
Suma punctajelor acordate pe testele utilizate pentru verificare este 100. Astfel, soluția ta poate obține cel mult 100 de puncte, caz în care se poate considera corectă.