#1073
Numerus
La ora de matematică distractivă, domnul profesor Numerus propune elevilor săi să completeze cu numere naturale o grilă cu 6
coloane numerotate cu literele A
, B
, C
, D
, E
şi F
şi cu un număr infinit de linii. Grila va fi completată cu numere naturale, începând cu numărul 1
. Pe liniile impare completarea se va face de la stânga la dreapta, iar pe cele pare de la dreapta la stânga. Ultimul număr de pe o linie va fi identic cu penultimul număr (în sensul completării) de pe aceeaşi linie.
În figura alăturată aveţi completate primele 7
linii ale grilei.
Deoarece pe tablă sau pe o foaie de hârtie numărul de linii este limitat, deci grila poate fi efectiv completată doar pentru un număr mic de linii, domnul profesor Numerus doreşte ca elevii săi să determine, cu ajutorul calculatorului, imaginea unei anumite linii a grilei şi locul sau locurile pe care se poate afla un număr natural dat.
Deduceţi regula după care se completează linia k
a grilei şi scrieţi un program care să citească numerele naturale k
şi n
şi care să determine:
a) numerele naturale de pe linia k
, vizualizate de la stânga la dreapta;
b) linia pe care se află în grilă numărul natural n
;
c) coloana sau coloanele pe care se află în grilă numărul natural n
.
Problema | Numerus | Operații I/O |
numerus.in /numerus.out
|
---|---|---|---|
Limita timp | 0.1 secunde | Limita memorie |
Total: 64 MB
/
Stivă 8 MB
|
Id soluție | #54187326 | Utilizator | |
Fișier | numerus.cpp | Dimensiune | 603 B |
Data încărcării | 21 Noiembrie 2024, 16:53 | Scor / rezultat | 52 puncte |
Test | Timp | Mesaj evaluare | Scor posibil | Scor obținut | ||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 0 secunde | Cerinta a - corect. Cerinta b - gresit. Cerinta c - gresit. | 10 | 4 | ||
2 | 0 secunde | Cerinta a - corect. Cerinta b - corect. Cerinta c - gresit. | 10 | 7 | ||
3 | 0 secunde | Cerinta a - corect. Cerinta b - corect. Cerinta c - gresit. | 10 | 7 | ||
4 | 0 secunde | Cerinta a - corect. Cerinta b - gresit. Cerinta c - gresit. | 10 | 4 | ||
5 | 0 secunde | Cerinta a - corect. Cerinta b - gresit. Cerinta c - gresit. | 10 | 4 | ||
6 | 0 secunde | Cerinta a - corect. Cerinta b - gresit. Cerinta c - gresit. | 10 | 4 | ||
7 | 0 secunde | Cerinta a - corect. Cerinta b - gresit. Cerinta c - gresit. | 10 | 4 | ||
8 | 0 secunde | Cerinta a - corect. Cerinta b - corect. Cerinta c - gresit. | 10 | 7 | ||
9 | 0 secunde | Cerinta a - corect. Cerinta b - gresit. Cerinta c - gresit. | 10 | 4 | ||
10 | 0 secunde | Cerinta a - corect. Cerinta b - corect. Cerinta c - gresit. | 10 | 7 | ||
Punctaj total | 52 |
www.pbinfo.ro permite evaluarea a două tipuri de probleme:
Problema Numerus face parte din prima categorie. Soluția propusă de tine va fi evaluată astfel:
Suma punctajelor acordate pe testele utilizate pentru verificare este 100. Astfel, soluția ta poate obține cel mult 100 de puncte, caz în care se poate considera corectă.