Detalii evaluare #53826515

Rezumat problemă

#1060 Porumb

Locuitorii planetei Agria, numiţi agri, au hotărât ca în celebrul an 2012 să le explice pământenilor cum trebuie cules „eficient” un rând cu n porumbi, numerotaţi, în ordine, cu 1, 2, 3,..., n.

Cei n porumbi sunt culeşi de mai mulţi agri. Primul agri merge de-a lungul rândului, plecând de la primul porumb şi culege primul porumb întâlnit, al treilea, al cincilea şi aşa mai departe până la capătul rândului.

Atunci când ajunge la capătul rândului, porneşte al doilea agri şi culege porumbi respectând aceeaşi regulă ca şi primul agri.

Metoda se repetă până când toţi porumbii sunt culeşi.

Pământeanul Ionel încearcă să descopere ce ascunde această metodă şi se gândeşte câţi porumbi culege primul agri, câţi agri culeg un rând cu n porumbi, la a câta trecere este cules porumbul cu numărul x şi care este numărul ultimului porumb cules.

Exemplu: Dacă pe un rând sunt n=14 porumbi atunci sunt 4 agri care culeg porumbii:




  • primul agri culege porumbii 1,3,5,7,9,11,13;
  • al doilea agri culege porumbii 2,6,10,14;
  • al treilea agri culege porumbii 4 şi 12;
  • ultimul agri culege porumbul 8.


Pentru a-l ajuta pe Ionel să descopere secretul acestei metode, scrieţi un program care citeşte cele două numere naturale n şi x şi care determină:

a) numărul de porumbi culeşi de primul agri;
b) numărul de agri care culeg şirul de n porumbi;
c) numărul trecerii la care este cules porumbul cu numărul x;
d) numărul ultimului porumb cules.

Detalii

Problema Porumb Operații I/O porumb.in/porumb.out
Limita timp 1 secunde Limita memorie Total: 2 MB / Stivă 2 MB
Id soluție #53826515 Utilizator Vicasiu Vlad (Vadersone)
Fișier porumb.cpp Dimensiune 552 B
Data încărcării 12 Noiembrie 2024, 16:56 Scor / rezultat 19 puncte

Evaluare


Mesaj compilare

porumb.cpp: In function 'int main()':
porumb.cpp:9:27: warning: 'n' is used uninitialized in this function [-Wuninitialized]
 int x ,n , cont = 0 , m = n;

                           ^

Rezultat evaluare

Test Timp Mesaj evaluare Scor posibil Scor obținut
1 0 secunde Cerinta a - corect. Cerinta b - gresit. 10 1
2 0 secunde Cerinta a - corect. Cerinta b - gresit. 10 1
3 0 secunde Cerinta a - corect. Cerinta b - gresit. 10 1
4 0 secunde Cerinta a - corect. Cerinta b - gresit. 10 1
5 0 secunde Cerinta a - corect. Cerinta b - gresit. 10 1
6 0 secunde Cerinta a - corect. Cerinta b - gresit. 10 1
7 0 secunde Cerinta a - corect. Cerinta b - corect. Cerinta c - corect. Cerinta d - corect. 10 10
8 0 secunde Cerinta a - corect. Cerinta b - gresit. 10 1
9 0 secunde Cerinta a - corect. Cerinta b - gresit. 10 1
10 0 secunde Cerinta a - corect. Cerinta b - gresit. 10 1
Punctaj total 19

Cum funcționează evaluarea?

www.pbinfo.ro permite evaluarea a două tipuri de probleme:

  • probleme la care rezolvarea presupune scrierea unui program complet
  • probleme la care rezolvarea presupune scrierea unei secvențe de program - câteva instrucțiuni, o listă de declarații, una sau mai multe funcții, etc.

Problema Porumb face parte din prima categorie. Soluția propusă de tine va fi evaluată astfel:

  • Programul sursă este compilat folosind compilatorul corespunzător. Dacă în urma compilării se obțin erori sau avertismente, acestea sunt afișate în această pagină.
  • Dacă programul a fost compilat, executabilul obținut va fi rulat, furnizându-i-se unul sau mai multe seturi de date de intrare, în concordanță cu restricțiile specifice problemei. Pentru fiecare set de date se obține un anumit punctaj, în raport cu corectitudinea soluției tale.

Suma punctajelor acordate pe testele utilizate pentru verificare este 100. Astfel, soluția ta poate obține cel mult 100 de puncte, caz în care se poate considera corectă.