#1097
Placare
O suprafaţă dreptunghiulară de înălţime N
şi lăţime M
unităţi trebuie acoperită perfect (placată) prin utilizarea unor plăci de formă dreptunghiulară de dimensiune 1 x P
sau P x 1
, unde P
este un număr natural nenul. Suprafaţa dată poate fi privită ca un caroiaj cu NxM
pătrăţele egale cu unitatea.
O placare corectă a suprafeţei iniţiale se memorează într-un fişier text folosind următoarele convenţii de codificare:
N
şi M
ale suprafeţei;P
este codificată prin numărul natural P
, iar o placă de înalţime P
se codifică prin numărul întreg –P
;1
;N
linii ale codificării se află câte un şir de valori întregi reprezentând, în ordine de la stânga la dreapta, codurile plăcilor care se găsesc amplasate începând de la respectiva linie;P
strict mai mare ca 1
al unei placi orizontale apare o singură dată pe linia corespunzătoare pe care se află placa, iar codul –P
al unei placi verticale va apare o singură dată şi anume pe prima linie de la care placa respectivă este amplasată în jos pe o anumita coloană a suprafeţei;0
.Folosind codificarea unei placări a suprafeţei iniţiale, se poate determina imaginea acestei placări sub forma unui tablou bidimensional A
, cu N
linii şi M
coloane, unde A
ij
= valoarea absolută a codului plăcii care se suprapune peste pătrăţelul de pe linia i
şi coloana j
.
Cunoscând codificarea unei placări corecte a suprafeţei date să se obţină imaginea acestei placări (matricea de valori corespunzătoare codificării suprafeţei).
OJI 2009, Clasa a IX-a
Problema | Placare | Operații I/O |
placare.in /placare.out
|
---|---|---|---|
Limita timp | 0.1 secunde | Limita memorie |
Total: 64 MB
/
Stivă 8 MB
|
Id soluție | #53815956 | Utilizator | |
Fișier | placare.cpp | Dimensiune | 1.03 KB |
Data încărcării | 12 Noiembrie 2024, 12:43 | Scor / rezultat | 40 puncte |
Test | Timp | Mesaj evaluare | Scor posibil | Scor obținut | ||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 0 secunde | OK. | 10 | 10 | ||
2 | 0 secunde | OK. | 10 | 10 | ||
3 | 0 secunde | OK. | 10 | 10 | ||
4 | 0 secunde | Caught fatal signal 11 | 10 | 0 | ||
5 | 0 secunde | Caught fatal signal 11 | 10 | 0 | ||
6 | 0 secunde | Caught fatal signal 11 | 10 | 0 | ||
7 | 0 secunde | Caught fatal signal 11 | 10 | 0 | ||
8 | 0 secunde | OK. | 10 | 10 | ||
9 | 0 secunde | Caught fatal signal 11 | 10 | 0 | ||
10 | 0 secunde | Caught fatal signal 11 | 10 | 0 | ||
Punctaj total | 40 |
www.pbinfo.ro permite evaluarea a două tipuri de probleme:
Problema Placare face parte din prima categorie. Soluția propusă de tine va fi evaluată astfel:
Suma punctajelor acordate pe testele utilizate pentru verificare este 100. Astfel, soluția ta poate obține cel mult 100 de puncte, caz în care se poate considera corectă.