#1088
Zar
Zarul folosit la diverse jocuri este un cub care are desenat pe fiecare faţă a sa 1
, 2
, 3
, 4
, 5
sau 6
puncte. Pe un zar nu există două feţe cu acelaşi număr de puncte şi suma punctelor de pe oricare două feţe opuse este egală cu 7
.
Pe o masă de joc este desenat un traseu în formă de pătrat, cu latura de dimensiune n
. Fiecare latură a traseului este împărţită în n
pătrăţele identice, care au latura egală cu cea a zarului. Zarul este aşezat iniţial în colţul din stânga sus al traseului şi apoi rostogolit de pe o faţă pe alta, din pătrăţel în pătrăţel, de-a lungul traseului parcurs în sensul acelor de ceasornic.
În orice moment ne-am uita la zar, putem vedea numărul punctelor desenate pe trei din feţele sale (aşa cum se vede în desenul de mai sus).
Notăm cu f1
faţa cubului orientată spre noi, f2
faţa superioară a cubului, respectiv cu f3
faţa laterală din dreapta. Pentru exemplul din figură: n=4
, faţa dinspre noi (f1
) conţine trei puncte, faţa superioară (f2
) conţine două puncte, faţa laterală din dreapta (f3
) conţine un punct, iar sensul de deplasare este cel precizat prin săgeţi.
Cunoscând dimensiunea n
a traseului şi numărul punctelor de pe cele trei feţe ale zarului în poziţia iniţială, determinaţi după k
rostogoliri numărul punctelor ce se pot observa pe fiecare din cele trei feţe ale zarului.
OJI 2010, Clasa a VII-a
Problema | Zar | Operații I/O |
zar.in /zar.out
|
---|---|---|---|
Limita timp | 0.1 secunde | Limita memorie |
Total: 64 MB
/
Stivă 8 MB
|
Id soluție | #51602063 | Utilizator | |
Fișier | zar.cpp | Dimensiune | 1.63 KB |
Data încărcării | 19 Iulie 2024, 10:41 | Scor / rezultat | 100 puncte |
zar.cpp: In function 'int main()': zar.cpp:43:49: warning: array subscript is above array bounds [-Warray-bounds] st_dr[1]=7-f2; st_dr[2]=f3; st_dr[3]=f2; st_dr[4]=7-f3; ^ zar.cpp:44:54: warning: array subscript is above array bounds [-Warray-bounds] sus_jos[1]=7-f2;sus_jos[2]=f1;sus_jos[3]=f2;sus_jos[4]=7-f1; ^
Test | Timp | Mesaj evaluare | Scor posibil | Scor obținut | ||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 0 secunde | OK. | 10 | 10 | ||
2 | 0 secunde | OK. | 10 | 10 | ||
3 | 0 secunde | OK. | 10 | 10 | ||
4 | 0 secunde | OK. | 10 | 10 | ||
5 | 0 secunde | OK. | 10 | 10 | ||
6 | 0 secunde | OK. | 10 | 10 | ||
7 | 0 secunde | OK. | 10 | 10 | ||
8 | 0 secunde | OK. | 10 | 10 | ||
9 | 0 secunde | OK. | 10 | 10 | ||
10 | 0.004 secunde | OK. | 10 | 10 | ||
Punctaj total | 100 |
www.pbinfo.ro permite evaluarea a două tipuri de probleme:
Problema Zar face parte din prima categorie. Soluția propusă de tine va fi evaluată astfel:
Suma punctajelor acordate pe testele utilizate pentru verificare este 100. Astfel, soluția ta poate obține cel mult 100 de puncte, caz în care se poate considera corectă.