#3541
Pixeli
RAU-Gigel este pasionat de grafică, așa că se gândește la un joc cu imagini. El creează într-un editor grafic o imagine bitmap binară de dimensiuni N X N
pixeli. O imagine bitmap binară este o matrice de pixeli, fiecare pixel fiind un bit. Să considerăm că valoarea 0 (nesetat) înseamnă alb și valoarea 1 (setat) înseamnă negru (în realitate este exact invers!). Apoi RAU-Gigel împarte imaginea în patru imagini pătrate egale de latură N / 2
pe care le notează de la 1
la 4
(1
este imaginea din colțul dreapta-sus, 2
este cea din colțul dreapta-jos, 3
stânga-jos și 4
stânga-sus). El repetă procedeul pentru fiecare dintre cele 4
imagini obținute, și tot așa, reducând mereu latura la jumătate și notând direcțiile de la 1
la 4
, până când ajunge la imagini de mărimea unui pixel.
Pentru simplitate, să presupunem că N
este o putere a lui 2
, să spunem K
. Deci, după K
împărțiri succesive de imagini, orice pixel poate fi identificat printr-un șir unic format din cifrele 1
, 2
, 3
și 4
, de lungime K
. Inițial, imaginea este complet albă.
Acum începe jocul. RAU-Gigel se gândește la 2
tipuri de operaţii:
Operaţia 1 x
schimbă starea pixelul identificat cu șirul x
, descris ca mai sus. Dacă pixelul x
nu este setat, îl setează. Dacă pixelul x
este deja setat, atunci îl resetează.
Operaţia 2 x
, unde x
are aceeași semnificație ca mai sus, este o interogare: dacă x
este setat, se răspunde cu 0
. Dacă x
nu este setat, se cere determinarea dimensiunii celei mai mari imagini complet albe, dintre cele create de RAU-Gigel, care conține pixelul x
. Dimensiunea este dată de numărul de pixeli conținut.
Dându-se N
cu semnificația de mai sus și M
, reprezentând numărul de operaţii şi cele M
operaţii de tipul 1
și 2
, să se răspundă la operaţiile de tip 2
.
RAU-Coder 2020
Problema | Pixeli | Operații I/O |
pixeli.in /pixeli.out
|
---|---|---|---|
Limita timp | 0.05 secunde | Limita memorie |
Total: 32 MB
/
Stivă 8 MB
|
Id soluție | #50937390 | Utilizator | |
Fișier | pixeli.cpp | Dimensiune | 2.41 KB |
Data încărcării | 15 Mai 2024, 09:00 | Scor / rezultat | Eroare de compilare |
pixeli.cpp:5:28: error: size of array 'tree' is too large int tree[4 * MAXN][4 * MAXN], lazy[4 * MAXN][4 * MAXN]; ^ pixeli.cpp:5:54: error: size of array 'lazy' is too large int tree[4 * MAXN][4 * MAXN], lazy[4 * MAXN][4 * MAXN]; ^ pixeli.cpp: In function 'void build(int, int, int, int, int, int)': pixeli.cpp:8:8: error: 'lazy' was not declared in this scope if(lazy[node][idx] != -1) { ^ pixeli.cpp:9:9: error: 'tree' was not declared in this scope tree[node][idx] = (r - l + 1) * lazy[node][idx]; ^ pixeli.cpp:19:9: error: 'tree' was not declared in this scope tree[node][idx] = (r - l + 1); ^ pixeli.cpp:21:13: error: 'lazy' was not declared in this scope lazy[node][2 * idx] = 1; ^ pixeli.cpp:29:5: error: 'tree' was not declared in this scope tree[node][idx] = tree[node][2 * idx] + tree[node][2 * idx + 1]; ^ pixeli.cpp: In function 'int query(int, int, int, int, int, int)': pixeli.cpp:35:8: error: 'lazy' was not declared in this scope if(lazy[node][idx] != -1) { ^ pixeli.cpp:36:9: error: 'tree' was not declared in this scope tree[node][idx] = (r - l + 1) * lazy[node][idx]; ^ pixeli.cpp:44:16: error: 'tree' was not declared in this scope return tree[node][idx]; ^ pixeli.cpp: In function 'int main()': pixeli.cpp:58:12: error: 'lazy' was not declared in this scope memset(lazy, -1, sizeof lazy); ^
www.pbinfo.ro permite evaluarea a două tipuri de probleme:
Problema Pixeli face parte din prima categorie. Soluția propusă de tine va fi evaluată astfel:
Suma punctajelor acordate pe testele utilizate pentru verificare este 100. Astfel, soluția ta poate obține cel mult 100 de puncte, caz în care se poate considera corectă.