#3745
Oposumi
O familie de oposumi are o vizuină cu N
niveluri și N * (N + 1) / 2
camere dispuse în formă de matrice triunghiulară cu N
linii. În fiecare cameră poate locui un singur oposum. Vizuina a fost săpată în pământ de către oposumi, iar nivelul 1
(cel mai de sus) este cel mai apropiat de suprafața solului. Pe fiecare nivel I
se află I
camere. Dacă avem I < J
, atunci nivelul I
va fi poziționat mai sus decât nivelul J
, adică nivelul I
va fi mai aproape de suprafața solului decât nivelul J
. În familia de oposumi se află exact N * (N + 1) / 2
membri cu vârste cuprinse între 1
și N * (N + 1) / 2
, vârste distincte. Regula de bază în vizuina familiei de oposumi este următoarea: în camera de pe linia I
și coloana J
trebuie să locuiască un oposum mai tânăr decât în camerele de pe pozițiile (I + 1, J)
respectiv (I + 1, J + 1)
. Un oposum de vârsta X
se consideră mai tânăr decât un oposum de vârsta Y
dacă X < Y
. Fiecare oposum vrea să știe care e cel mai de sus nivel pe care se poate poziționa. Din păcate, ei nu au lăbuțele făcute să programeze, așa că membrii familiei de oposumi vă cer vouă ajutorul.
Dându-se numărul natural N
ei vă cer să răspundeți la două întrebări:
1. Pentru fiecare oposum să se afle nivelul cel mai de sus (cel mai aproapiat de suprafața solului) pe care se
poate afla respectând regulile de vârstă.
2. Pentru un oposum dat de vârsta K
să se afișeze matricea astfel încât oposumul să stea într-o cameră pe un nivel cât mai de sus respectând regulile de vârstă.
ONSEPI, 2021, clasa a IX-a
Problema | Oposumi | Operații I/O |
oposumi.in /oposumi.out
|
---|---|---|---|
Limita timp | 0.2 secunde | Limita memorie |
Total: 256 MB
/
Stivă 8 MB
|
Id soluție | #50685657 | Utilizator | |
Fișier | oposumi.cpp | Dimensiune | 804 B |
Data încărcării | 20 Aprilie 2024, 21:36 | Scor / rezultat | 90 puncte |
oposumi.cpp: In function 'int main()': oposumi.cpp:11:13: warning: unused variable 'c' [-Wunused-variable] int c=0; ^
Test | Timp | Mesaj evaluare | Scor posibil | Scor obținut | ||
---|---|---|---|---|---|---|
0 | 0 secunde | Corect | 10 | 10 | ||
1 | 0 secunde | Corect | 10 | 10 | ||
2 | 0.004 secunde | Corect | 10 | 10 | ||
3 | 0.028 secunde | Corect | 10 | 10 | ||
4 | 0.068 secunde | Corect | 10 | 10 | ||
5 | 0 secunde | Corect | 10 | 10 | ||
6 | 0 secunde | Corect | 10 | 10 | ||
7 | 0.004 secunde | Corect | 10 | 10 | ||
8 | 0.056 secunde | Corect | 10 | 10 | ||
9 | 0.1 secunde | Raspuns gresit | 10 | 0 | ||
Punctaj total | 90 |
www.pbinfo.ro permite evaluarea a două tipuri de probleme:
Problema Oposumi face parte din prima categorie. Soluția propusă de tine va fi evaluată astfel:
Suma punctajelor acordate pe testele utilizate pentru verificare este 100. Astfel, soluția ta poate obține cel mult 100 de puncte, caz în care se poate considera corectă.