Detalii evaluare #48913413

Rezumat problemă

O matrice pătratică de dimensiuni N * N cu N par și elemente din mulțimea {0,1} se numește tablă de șah dacă oricare două celule vecine pe o linie sau pe o coloană au valori diferite (cu alte cuvinte, dacă nu există două valori egale alăturate).

De ziua ei, Victor i-a cumpărat Elisabetei o astfel de matrice A, care nu este neapărat tablă de șah. Aflând despre pasiunea ei, acesta vrea acum să transforme matricea A într-o tablă de șah. Timpul fiind limitat, el poate efectua doar următoarele tipuri de operații asupra matricei:
1. Interschimbă liniile i și j din A (celelalte linii rămân neschimbate, iar valorile din interiorul liniilor i și j rămân neschimbate și își păstrează ordinea). Operația are sens pentru 1 ≤ i, j ≤ N.
2. Interschimbă coloanele i și j din A (celelalte coloane rămân neschimbate, iar valorile din interiorul coloanelor i și j rămân neschimbate și își păstrează ordinea). Operația are sens pentru 1 ≤ i, j ≤ N.

Dorind s-o impresioneze pe Elisabeta, Victor apelează la voi, programatori renumiți, să-l ajutați în a transforma matricea A într-o tablă de șah. Pentru aceasta, Victor are nevoie de următoarele informații:
1. Poate fi transformată matricea A în tablă de șah?
2. Care este numărul minim de operații necesare pentru a duce la îndeplinire acest scop?
3. Care ar fi o succesiune de operații care transformă matricea A într-o tablă de șah?

OJI 2021, clasele XI-XII

Detalii

Problema Polihroniade Operații I/O tastatură/ecran
Limita timp 0.5 secunde Limita memorie Total: 256 MB / Stivă 8 MB
Id soluție #48913413 Utilizator Nuica Adrian Mihail (adrian2005)
Fișier polihroniade.cpp Dimensiune 904 B
Data încărcării 09 Februarie 2024, 08:58 Scor / rezultat 0 puncte

Evaluare


Mesaj compilare


Rezultat evaluare

Test Timp Mesaj evaluare Scor posibil Scor obținut
1 0 secunde Gresit! 10 0
2 0.012 secunde Gresit! 15 0
3 0.02 secunde Gresit! 15 0
4 0 secunde Gresit! 5 0
5 0 secunde Gresit! 5 0
6 0 secunde Gresit! 6 0
7 0 secunde Gresit! 6 0
8 0 secunde Gresit! 6 0
9 0 secunde Gresit! 6 0
10 0 secunde Gresit! 4 0
11 0 secunde Gresit! 4 0
12 0 secunde Gresit! 4 0
13 0 secunde Gresit! 4 0
14 0 secunde Gresit! 5 0
15 0 secunde Gresit! 5 0
Punctaj total 0

Cum funcționează evaluarea?

www.pbinfo.ro permite evaluarea a două tipuri de probleme:

  • probleme la care rezolvarea presupune scrierea unui program complet
  • probleme la care rezolvarea presupune scrierea unei secvențe de program - câteva instrucțiuni, o listă de declarații, una sau mai multe funcții, etc.

Problema Polihroniade face parte din prima categorie. Soluția propusă de tine va fi evaluată astfel:

  • Programul sursă este compilat folosind compilatorul corespunzător. Dacă în urma compilării se obțin erori sau avertismente, acestea sunt afișate în această pagină.
  • Dacă programul a fost compilat, executabilul obținut va fi rulat, furnizându-i-se unul sau mai multe seturi de date de intrare, în concordanță cu restricțiile specifice problemei. Pentru fiecare set de date se obține un anumit punctaj, în raport cu corectitudinea soluției tale.

Suma punctajelor acordate pe testele utilizate pentru verificare este 100. Astfel, soluția ta poate obține cel mult 100 de puncte, caz în care se poate considera corectă.