#1054
Galbeni
După ce au descoperit ascunzătoarea piratului Spânu, marinarii de pe corabia “Speranţa” au hotărât să ofere sătenilor o parte din comoara acestuia. Întrucât comoara avea un număr nelimitat de bani din aur, numiţi galbeni, singura problemă a marinarilor a fost regula după care să împartă banii.
După îndelungi discuţii au procedat astfel: i-au rugat pe săteni să se aşeze în ordine la coadă şi să vină, pe rând, unul câte unul pentru a-şi ridica galbenii cuveniţi. Primul sătean a fost rugat să îşi aleagă numărul de galbeni, cu condiţia ca acest număr să fie format din exact K
cifre. Al doilea sătean va primi un număr de galbeni calculat astfel: se înmulţeşte numărul de galbeni ai primului sătean cu toate cifrele nenule ale acelui număr, rezultatul se înmulţeşte cu 8
şi apoi se împarte la 9
păstrându-se doar ultimele K
cifre ale câtului împărţirii. Dacă numărul obţinut are mai puţin de K
cifre, atunci acestuia i se adaugă la final cifra 9
, până când se completează K
cifre.
Pentru a stabili câţi galbeni primeşte al treilea sătean, se aplică aceeaşi regulă, dar pornind de la numărul de galbeni ai celui de-al doilea sătean. Regula se aplică în continuare fiecărui sătean, plecând de la numărul de galbeni primiţi de săteanul care a stat la coadă exact în faţa lui.
Cunoscând numărul de galbeni aleşi de primul sătean, determinaţi numărul de galbeni pe care îl va primi al N
-lea sătean.
OJI 2013, Clasa a VI-a
Problema | Galbeni | Operații I/O |
galbeni.in /galbeni.out
|
---|---|---|---|
Limita timp | 0.5 secunde | Limita memorie |
Total: 64 MB
/
Stivă 8 MB
|
Id soluție | #47922832 | Utilizator | |
Fișier | galbeni.cpp | Dimensiune | 1.07 KB |
Data încărcării | 10 Ianuarie 2024, 10:46 | Scor / rezultat | 0 puncte |
galbeni.cpp: In function 'int main()': galbeni.cpp:44:9: warning: unused variable 'cnt' [-Wunused-variable] int cnt=0; ^
Test | Timp | Mesaj evaluare | Scor posibil | Scor obținut | ||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 0 secunde | Raspuns gresit. | 5 | 0 | ||
2 | 0 secunde | Raspuns gresit. | 5 | 0 | ||
3 | 0 secunde | Raspuns gresit. | 5 | 0 | ||
4 | 0 secunde | Raspuns gresit. | 5 | 0 | ||
5 | 0 secunde | Raspuns gresit. | 5 | 0 | ||
6 | 0 secunde | Raspuns gresit. | 5 | 0 | ||
7 | 0 secunde | Raspuns gresit. | 5 | 0 | ||
8 | 0.004 secunde | Raspuns gresit. | 5 | 0 | ||
9 | 0 secunde | Raspuns gresit. | 5 | 0 | ||
10 | Depășit | Limita de timp depășită | 5 | 0 | ||
11 | Depășit | Limita de timp depășită | 5 | 0 | ||
12 | Depășit | Limita de timp depășită | 5 | 0 | ||
13 | Depășit | Limita de timp depășită | 5 | 0 | ||
14 | Depășit | Limita de timp depășită | 5 | 0 | ||
15 | Depășit | Limita de timp depășită | 5 | 0 | ||
16 | Depășit | Limita de timp depășită | 5 | 0 | ||
17 | Depășit | Limita de timp depășită | 5 | 0 | ||
18 | Depășit | Limita de timp depășită | 5 | 0 | ||
19 | Depășit | Limita de timp depășită | 5 | 0 | ||
20 | Depășit | Limita de timp depășită | 5 | 0 | ||
Punctaj total | 0 |
www.pbinfo.ro permite evaluarea a două tipuri de probleme:
Problema Galbeni face parte din prima categorie. Soluția propusă de tine va fi evaluată astfel:
Suma punctajelor acordate pe testele utilizate pentru verificare este 100. Astfel, soluția ta poate obține cel mult 100 de puncte, caz în care se poate considera corectă.