#2967
pif
După ce a primit de la Simonet, profesorul său de studii sociale, tema pentru proiect, tânărului Trevor i-a venit ideea jocului “Pay it forward”. Pentru cei care nu știu acest joc, el constă în ajutarea de către Trevor a oamenilor aflați la ananghie. Aceștia la rândul lor vor ajuta alți oameni și așa mai departe. Fiecare participant (inclusiv Trevor) trebuie să realizeze câte k
fapte bune prin care să ajute oamenii. Vârstnicii și tinerii își îndeplinesc în mod diferit această sarcină. Vârstnicii au nevoie de zv
zile pentru a introduce în joc o altă persoană, iar tinerii au nevoie de zt
zile. Astfel dacă un vârstnic, respectiv un tânăr, intră în joc în ziua i
, el va introduce la rândul lui în joc prima persoană în ziua i+zv
, respectiv în ziua i+zt
tânărul, a doua persoană în ziua i+2*zv
, respectiv în ziua i+2*zt
tânărul și așa mai departe. Astfel numărul de persoane care participă la joc poate fi diferit în funcție de cum sunt alese persoanele vârstnice și cele tinere. Trevor dorește ca în joc să fie realizate în total cât mai multe fapte bune, dar fiecare participant să aducă în joc maximum (k+1)/2
tineri și maximum (k+1)/2
vârstnici. Participanții pot aduce mai puține persoane de un anumit tip, dar nu au voie să depășească numărul de (k+1)/2
persoane de același tip. Care este numărul fb
de fapte bune care mai sunt de realizat, după trecerea a n
zile, de către persoanele intrate deja în joc, astfel încât numărul total de fapte bune așteptate (și cele realizate și cele nerealizate) să fie maxim?
Problema | pif | Operații I/O |
pif.in /pif.out
|
---|---|---|---|
Limita timp | 1 secunde | Limita memorie |
Total: 64 MB
/
Stivă 8 MB
|
Id soluție | #21578113 | Utilizator | |
Fișier | pif.cpp | Dimensiune | 895 B |
Data încărcării | 05 Martie 2020, 15:07 | Scor / rezultat | 100 puncte |
Test | Timp | Mesaj evaluare | Scor posibil | Scor obținut | ||
---|---|---|---|---|---|---|
0 | 0.004 secunde | OK. | 11 | 11 | ||
1 | 0 secunde | OK. | 12 | 12 | ||
2 | 0 secunde | OK. | 7 | 7 | ||
3 | 0 secunde | OK. | 9 | 9 | ||
4 | 0 secunde | OK. | 5 | 5 | ||
5 | 0 secunde | OK. | 7 | 7 | ||
6 | 0.052 secunde | OK. | 9 | 9 | ||
7 | 0 secunde | OK. | 7 | 7 | ||
8 | 0 secunde | OK. | 8 | 8 | ||
9 | 0 secunde | OK. | 6 | 6 | ||
10 | 0 secunde | OK. | 9 | 9 | ||
11 | 0 secunde | OK. | 10 | 10 | Exemplu | |
Punctaj total | 100 |
www.pbinfo.ro permite evaluarea a două tipuri de probleme:
Problema pif face parte din prima categorie. Soluția propusă de tine va fi evaluată astfel:
Suma punctajelor acordate pe testele utilizate pentru verificare este 100. Astfel, soluția ta poate obține cel mult 100 de puncte, caz în care se poate considera corectă.