Nivelul concursului: Național
http://oni.isjbrasov.ro/ http://oni2017.host4u.ro/
Grupe
Clasa a V-a Clasa a VI-a Clasa VII-a Clasa VIII-a Clasa a IX-a Clasa a X-a Clasele XI-XII Juniori Seniori#2156
Adlic
Pentru următorul an școlar admiterea celor N
elevi în liceu se va face pe baza unor evaluări complexe. Fiecare dintre viitorii elevi ai clasei a IX-a va primi, în urma testelor și probelor pe care le va susține, un punctaj (număr natural nenul) cu care va participa la admiterea electronică.
Repartizarea fiecărui elev în clase se face în ordinea înscrierii respectând criteriile:
1
.Determinaţi:
ONI 2017, Clasa a IX-a
#2152
Arhipelag
În regiunea Ionia a lumii grecești antice, regiune ce corespunde teritoriului actual al Mării Egee, există mai multe insule. Harta mării este reprezentată de o matrice de dimensiuni N•M
, având valori de 1
și 0
, iar fiecare element din matrice reprezintă o zonă de dimensiune 1•1
din mare. Liniile matricei sunt numerotate de la 1
la N
, de sus în jos, iar coloanele de la 1
la M
, de la stânga la dreapta. Astfel, colțul din stânga sus al matricei este asociat zonei (1,1)
, iar colțul din dreapta jos corespunde zonei (N,M)
.
Un element care conține valoarea 0
reprezintă faptul că în acea zonă se află apă. O insulă este determinată
de un dreptunghi format în totalitate din valori de 1
. Se garantează faptul că toate zonele care conțin valoarea 1
formează dreptunghiuri valide și că oricare două insule sunt separate de apă.
Ionienii, fiind oameni practici, doresc construirea unui far-bibliotecă (așezat pe o platformă 1•1
), într-o zonă acoperită de apă. Poziția platformei va fi aleasă într-o celulă C
astfel încât suma distanțelor dintre toate insulele și C
să fie minimă. Distanța dintre o celulă C
și o insulă este definită ca fiind minimul dintre distanțele Manhattan dintre C
și fiecare celulă care aparține insulei (distanța poate trece atât prin alte insule, cât și prin zone acoperite de apă). Distanța Manhattan dintre două celule aflate pe linia x1
și coloana y1
, respectiv pe linia x2
și coloana y2
, este definită ca |x1 – x2| + |y1 – y2|
, unde |x|
reprezintă valoarea absolută a lui x
.
ONI 2017, Clasa a IX-a
#2153
Mirror
Numim „oglinda” numărului natural nenul a
, numărul b
, obţinut prin modificarea fiecărei cifre din reprezentarea sa binară, de exemplu pentru a=22
(10)
=10110
(2)
se obţine 01001
(2)
= 9
(10)
=b
.
Cunoscându-se numerele naturale N
, K
și cele N
numere natural nenule, scrieți un program care:
10
corespunzătoare secvenţelor alăturate de exact K
cifre binare, parcurse de la stânga la drepta. Dacă ultima secvenţă nu are exact K
cifre binare, atunci aceasta nu se va mai lua în considerare.K
transformări asupra şirului iniţial, înlocuind la fiecare pas orice termen cu „oglinda” sa. Asupra termenilor care devin zero nu se vor mai efectua alte operații. După efectuarea celor K
transformări, să se determine cea mai lungă secvență de numere care au cifra 1
pe aceeași poziție în reprezentarea lor în baza doi. Dacă sunt mai multe astfel de secvențe având lungimea maximă, se va afișa cea mai din stânga.ONI 2017, Clasa a IX-a
#2154
okcpp
Despre numărul natural N
spunem că are proprietatea okcpp dacă oricum alegem K
cifre ale sale vom găsi printre ele cel puţin P
cifre distincte (oricare k cel puțin p).
Cerințe
(1) Fiind date numerele naturale K
, P
, A
și B
să se calculeze și să se afișeze numărul de numere okcpp din intervalul [A,B]
.
(2) Fiind date numerele naturale K
, P
și N
să se calculeze și să se afișeze cel mai mic număr okcpp care este mai mare sau egal cu N
.
ONI 2017, Clasa a IX-a
#2158
Orase2
În tărâmul Jupânului există N + 1
orașe. Acestea au fost construite în linie dreaptă, începând cu cel în care este casa Jupânului. Între oricare 2 orașe consecutive s-a construit câte un drum. Pentru fiecare drum, se cunoaște lungimea lui, exprimată în metri și viteza cu care se poate parcurge, exprimată în metri pe secundă.
Jupânul trebuie să ajungă din orașul 0
în orașul N
. Acesta știe că poate îmbunătăți un drum, mărindu-i viteza de la V
metri pe secundă la V + 1
metri pe secundă, cu costul de 1 dolar. Acesta poate îmbunătăți un drum de mai multe ori.
Jupânul are un buget de X
dolari și ar vrea să-i folosească pentru a micșora timpul în care ajunge din orașul 0
în orașul N
.
ONI 2017, Clasa a IX-a
#2157
Bomboane3
Zeno are n
cutii cu bomboane, iar în fiecare cutie se găsește un număr natural nenul de bomboane. Zeno poate împărți bomboanele din toate cutiile colegilor în două moduri: frățește sau diferențiat. Cunoscând n
numărul de cutii și numărul de bomboane din fiecare cutie să se scrie un program care determină:
a) Numărul maxim de colegi care pot primi bomboane, dacă Zeno alege împărțirea frățească.
b) O modalitate de împărțire a bomboanelor din fiecare cutie, dacă se face împărțirea diferențiată.
ONI 2017, Clasa a IX-a