Nivelul concursului: Județean
http://olimpiada.info/oji2011/
Grupe
Clasa a V-a Clasa a VI-a Clasa VII-a Clasa VIII-a Clasa a IX-a Clasa a X-a Clasele XI-XII#1074
Carte
Rareş a primit în dar o carte în care paginile sunt amestecate. Se hotărăşte totuşi să o citească, răsfoind cartea într-un singur sens, de la prima pagină către ultima, în ordinea aşezării lor în carte, respectând următorul algoritm:
Caută la început pagina numerotată cu x=1
.
După ce a citit pagina cu numărul x
caută printre paginile următoare acestei pagini, răsfoind cartea, pagina cu numărul x+1
, fără a căuta printre paginile aşezate înaintea paginii cu numărul x
. Dacă o găseşte atunci va continua lectura în acelaşi mod, iar dacă nu o găseşte atunci va închide cartea şi, în ziua următoare, va relua lectura de la pagina cu numărul x+1
, pe care mai întâi o va caută răsfoind cartea de la început.
Rareş va proceda la fel şi în zilele următoare până când va citi întreaga carte.
Scrieţi un program care citeşte un număr natural n
, reprezentând numărul paginilor din carte şi n
numere naturale distincte x
1
, x
2
,…, x
n
, reprezentând ordinea în care sunt aşezate cele n
pagini în carte, şi care determină:
a) numărul zilelor în care Rareş citeşte cartea;
b) prima zi în care Rareş a citit cele mai multe pagini şi numărul paginilor citite în acea zi.
OJI 2011, Clasa a VI-a
#1075
Grad1
Se consideră un şir x
1
, x
2
, …, x
n
de n
numere naturale distincte, două câte două. Pentru o secvenţă de k
numere (x
p
, x
p+1
, ..., x
p+k-1
)
, care începe cu numărul de pe poziţia p
din şirul dat, definim gradul său ca fiind numărul de numere din secvenţă, care rămân pe aceleaşi poziţii după ordonarea crescătoare a secvenţei. De exemplu, pentru n=7
şi şirul format din numerele: 1, 5, 7, 4, 6, 2, 9
, secvenţa formată din numerele 7, 4, 6, 2
(corespunzătoare lui p=3
şi k=4
) are gradul egal cu 2
deoarece, după ordonarea crescătoare a numerelor din secvenţă, aceasta devine 2, 4, 6, 7
, numerele 4
şi 6
rămânând pe aceleaşi poziţii.
Scrieţi un program care citeşte numerele n
, k
, x
1
, x
2
, …, x
n
, cu semnificaţia din enunţ, şi apoi determină:
a) gradul întregului şir de numere;
b) poziţia primului element din prima secvenţă de lungime k
ce are gradul maxim, precum şi gradul acestei secvenţe.
OJI 2011, Clasa a VI-a