Nivelul concursului: Interjudețean
http://ler.is.edu.ro/~cex_is/cner_code.html
Grupe
Clasa a IX-a Clasa a X-a#4374
Axel
La grădinița din orașul Matrix, copiii se joacă folosind matrici pătratice în loc de mașinuțe sau păpuși. Axel, fiind un copil foarte bun la informatică, s-a gândit să le propună colegilor un joc cel puțin interesant.
Acesta le oferă un număr natural N
și apoi o matrice cu N
linii şi N
coloane, numerotate de la 1
la N
. Matricea conţine numere naturale nenule. Asupra matricei se poate aplica un singur tip de operație, de oricâte ori:
i
, cuprins între 1
şi N
;i
.Deoarece colegii lui Axel sunt totuși prea mici pentru a ști să rezolve astfel de probleme, aceștia vă cer ajutorul și vă roagă să rezolvați problema, oferindu-vă în schimb 100
de puncte.
CNER_CODE 2023
#4376
Legenda
Legenda spune că există o Matrice cu N
linii şi M
coloane. O celulă va fi identificată prin linia şi coloana pe care se află. Această Matrice mistică are inițial în toate celulele valoarea 0
. Asupra Matricei poţi efectua Q
transformări. La o transformare, atingi o celulă (i,j)
, iar Matricea te va întreba (da, Legenda spune că Matricea vorbește): “Ce valoare vrei să aduni, maestre?”. Dacă tu răspunzi x
, atunci Matricea mistică va construi un triunghi dreptunghic isoscel cu unghiul drept în celula (i,j)
, celelalte colţuri fiind în celulele (i-x+1, j)
, respectiv (i,j-x+1)
. Date fiind N
, M
, Q
reprezentând numărul de linii, numărul de coloane, respectiv numărul de transformări, precum şi cele Q
transformări efectuate, să se determine Matricea după efectuarea celor Q
transformări.
CNER_CODE 2023
#4375
div11
Se consideră N
numere naturale nenule a
1
, a
2
, …, a
N
. Să se determine numărul de perechi de indici (i,j)
, 1 ≤ i, j ≤ N
, i ≠ j
, cu proprietatea că, dacă am alipi numărul a
j
la finalul numărului a
i
, obținem un număr divizibil cu 11
. Perechile (i,j)
și (j,i)
se consideră diferite.
CNER_CODE 2023
#4378
HarapAlb
Dându-se un șir A
de N
numere naturale nenule numerotate de la 1
la N
, să se determine câte subsecvențe [L,R]
cu 1 < L ≤ R < N
există, astfel încât elementele A[L], A[L+1],…, A[R]
să fie strict mai mari decât elementele A[L-1]
și A[R+1]
. De asemenea, se cere și determinarea lungimii maxime a unei astfel de secvențe. Scrieți un program care să rezolve următoarele două cerințe:
1) Să se determine lungimea maximă a unei subsecvențe ce respectă proprietatea din enunț;
2) Să se determine numărul de subsecvențe ce respectă proprietatea din enunț.
CNER_CODE 2023
#4379
moara
Cunoscându-se N
și M
, dimensiunile satului, C
numărul cailor, forțele inițiale ale cailor și matricile a
și p
, să se determine numărul de cai pe care Lică îi poate utiliza astfel încât el să reușească să traverseze satul, de la casa lui până la ieșirea din sat.
CNER_CODE 2023
#4377
enigma
Aflându-se la moșia lui Pascalopol, Otilia este fascinată de vasta întindere de pământ pe care bărbatul o deține. Cum Pascalopol este un om darnic și îi face toate poftele Otiliei, încă de când era mică, acesta îi dăruiește tinerei o bucată de pământ de dimensiune N*M
împărțită în parcele de dimensiune 1*1
, dispuse pe N
linii și M
coloane (numerotate de la 1
la N
, respectiv de la 1
la M
). Pentru că Felix este gelos pe Pascalopol și nu suportă ca Otilia să-i ofere atât de multă atenție, tânărul i-a pus următoarea întrebare moșierului, vrând prin aceasta să-i arate că el este net superior din punct de vedere informatic:
“- Dacă eu plec din parcela (1,1)
, iar calul meu poate face un salt cu orice lungime între 1
și K
la sud (linia crește) sau la est (coloana crește), în câte moduri pot ajunge în parcela (L,C)
, ținând cont că nu pot păși pe o parcelă care conține o groapă.”. Pentru că numărul poate fi foarte mare, Felix se mulțumește doar cu restul acestuia la împărțirea cu 1.000.000.007
.Cum Pascalopol nu le are cu calculatoarele, iar aceasta este clar o problemă de Informatică, moșierul vă cere ajutorul și vă va oferi în schimb 100
de puncte.
CNER_CODE 2023