#2135
Roua
Un copil dorește să vopsească ouăle de Paște, având la dispoziție vopsele de culoare roșie, galbenă, verde și albastră. Fiecare culoare va fi reprezentată printr-un singur caracter astfel: 'r'
pentru culoarea roșie, 'g'
pentru galben, 'v'
pentru verde, 'a'
pentru albastru. Pentru a vopsi ouăle, le așază în rând, unul după altul. Astfel, o colorare va fi o succesiune de N
caractere din mulţimea {'r' , 'g' , 'v','a'}
, reprezentând, în ordinea aşezării, culorile celor N
ouă.
Numim “roua” o secvență de R
caractere cu proprietatea că dintre acestea exact R-1
caractere reprezintă culoarea roșie, iar un caracter reprezintă una dintre celelalte 3
culori. De exemplu secvenţele roua de lungime 3
sunt "grr"
, "rgr"
, "rrg"
, "vrr"
, "rvr"
, "rrv"
, "arr"
, "rar"
, "rra"
.
Copilul consideră că o colorare este R-frumoasă, dacă oricare R
caractere consecutive din colorare formează o secvență roua. De exemplu, pentru N=11
ouă, şirul "arrrvrrrarr"
reprezintă o colorare 4-frumoasă.
Cunoscând N
, numărul de ouă vopsite, și numărul natural R
, scrieți un program care determină și afișează:
R
existente în colorarea celor N
ouă;R
-frumoase pentru cele N
ouă.ONI 2017, Clasa a V-a
Problema | Roua | Operații I/O |
roua.in /roua.out
|
---|---|---|---|
Limita timp | 0.2 secunde | Limita memorie |
Total: 2 MB
/
Stivă 1 MB
|
Id soluție | #9061651 | Utilizator | |
Fișier | roua.cpp | Dimensiune | 892 B |
Data încărcării | 29 Martie 2018, 22:09 | Scor / rezultat | 24 puncte |
roua.cpp: In function 'int main()': roua.cpp:39:19: warning: unused variable 'kr' [-Wunused-variable] int N, R, kr=0, ka=0, secvente=0; ^ roua.cpp:39:25: warning: unused variable 'ka' [-Wunused-variable] int N, R, kr=0, ka=0, secvente=0; ^
Test | Timp | Mesaj evaluare | Scor posibil | Scor obținut | ||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 0 secunde | OK. | 4 | 4 | ||
2 | 0 secunde | OK. | 4 | 4 | ||
3 | 0 secunde | OK. | 4 | 4 | ||
4 | 0 secunde | OK. | 4 | 4 | ||
5 | 0 secunde | Raspuns gresit. | 4 | 0 | ||
6 | 0 secunde | OK. | 4 | 4 | ||
7 | 0 secunde | Raspuns gresit. | 4 | 0 | ||
8 | 0 secunde | OK. | 4 | 4 | ||
9 | 0 secunde | Raspuns gresit. | 4 | 0 | ||
10 | 0 secunde | Raspuns gresit. | 4 | 0 | ||
11 | 0 secunde | Raspuns gresit. | 6 | 0 | ||
12 | 0 secunde | Raspuns gresit. | 6 | 0 | ||
13 | 0 secunde | Raspuns gresit. | 6 | 0 | ||
14 | 0 secunde | Raspuns gresit. | 6 | 0 | ||
15 | 0 secunde | Raspuns gresit. | 6 | 0 | ||
16 | 0 secunde | Raspuns gresit. | 6 | 0 | ||
17 | 0 secunde | Raspuns gresit. | 6 | 0 | ||
18 | 0 secunde | Raspuns gresit. | 6 | 0 | ||
19 | 0 secunde | Raspuns gresit. | 6 | 0 | ||
20 | 0 secunde | Raspuns gresit. | 6 | 0 | ||
Punctaj total | 24 |
www.pbinfo.ro permite evaluarea a două tipuri de probleme:
Problema Roua face parte din prima categorie. Soluția propusă de tine va fi evaluată astfel:
Suma punctajelor acordate pe testele utilizate pentru verificare este 100. Astfel, soluția ta poate obține cel mult 100 de puncte, caz în care se poate considera corectă.