#1033
Elicop
Un teren de fotbal este folosit pentru aterizarea elicopterelor. Gazonul de pe stadion este parcelat în pătrăţele de aceeaşi dimensiune, cu laturile paralele cu marginile terenului. Liniile cu pătrăţele de gazon sunt numerotate de sus în jos cu numerele 1
, 2
, …, m
, iar coloanele cu pătrăţele de gazon sunt numerotate de la stânga la dreapta cu numerele 1
, 2
, …, n
. Din cauza tipului diferit de iarbă se ştie care dintre pătrăţele de gazon sunt afectate sau nu de umbră. Acest lucru este precizat printr-un tablou bidimensional a cu m
linii şi n
coloane, cu elemente 0
şi 1
(a
ij
= 0
înseamnă că pătrăţelul aflat pe linia i
şi coloana j
este afectat de umbră, iar a
ij
= 1
înseamnă că pătrăţelul aflat pe linia i
şi coloana j
nu este afectat de umbră). Fiecare elicopter are 3
roţi pe care se sprijină. Roţile fiecărui elicopter determină un triunghi dreptunghic isoscel. Elicopterele aterizează, astfel încât triunghiurile formate să fie cu catetele paralele cu marginile terenului. În exemplul următor avem patru elicoptere.
Pentru a preciza poziţia unui elicopter pe teren este suficient să cunoaştem linia şi coloana vărfurilor ipotenuzei şi poziţia vârfului deasupra (codificată prin 1
) sau dedesubtul ipotenuzei (codificată prin -1
). Pentru exemplu, elicopterul din stânga sus este dat prin (1,1)
, (3,3)
şi -1
, cel din dreapta sus prin (1,9)
, (5,5)
şi 1
, cel din stânga jos prin (5,1)
, (6,2)
şi 1
, iar cel din dreapta jos prin (5,9)
, (6,8)
şi 1
.
Un elicopter se consideră că a aterizat greşit, dacă triunghiul format sub el (definit mai sus) are mai mult de jumătate din pătrăţele afectate de umbră.
Administratorul terenului de fotbal doreşte să determine numărul N1
de elicoptere, care nu afectează nici un pătrăţel din teren şi numerele de ordine al elicopterelor, care au aterizat greşit în ordine crescătoare: e
1
, e
2
, …, e
N2
, ştiind că există k
elicoptere codificate prin numerele 1
, 2
, …, k
.
Scrieţi un program care să determine, pentru fişierul cu datele din enunţ: numărul de elicoptere N1
, care nu afectează nici un pătrăţel din teren şi numerele de ordine al elicopterelor, care au aterizat greşit în ordine crescătoare, precedate de numărul lor N2
.
OJI 2012, clasa a IX-a
Problema | Elicop | Operații I/O |
elicop.in /elicop.out
|
---|---|---|---|
Limita timp | 1 secunde | Limita memorie |
Total: 2 MB
/
Stivă 2 MB
|
Id soluție | #54479824 | Utilizator | |
Fișier | elicop.cpp | Dimensiune | 1.37 KB |
Data încărcării | 29 Noiembrie 2024, 16:18 | Scor / rezultat | 0 puncte |
Test | Timp | Mesaj evaluare | Scor posibil | Scor obținut | ||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 0 secunde | Caught fatal signal 11 | 10 | 0 | ||
2 | 0 secunde | Caught fatal signal 11 | 10 | 0 | ||
3 | 0 secunde | Caught fatal signal 11 | 10 | 0 | ||
4 | 0 secunde | Caught fatal signal 11 | 10 | 0 | ||
5 | 0 secunde | Caught fatal signal 11 | 10 | 0 | ||
6 | 0 secunde | Caught fatal signal 11 | 10 | 0 | ||
7 | 0 secunde | Caught fatal signal 11 | 10 | 0 | ||
8 | 0 secunde | Caught fatal signal 11 | 10 | 0 | ||
9 | 0 secunde | Caught fatal signal 11 | 10 | 0 | ||
10 | 0 secunde | Caught fatal signal 11 | 10 | 0 | ||
Punctaj total | 0 |
www.pbinfo.ro permite evaluarea a două tipuri de probleme:
Problema Elicop face parte din prima categorie. Soluția propusă de tine va fi evaluată astfel:
Suma punctajelor acordate pe testele utilizate pentru verificare este 100. Astfel, soluția ta poate obține cel mult 100 de puncte, caz în care se poate considera corectă.