#1699
Robotel
Tudor a primit un joc educaţional numit “Roboţel” cu ajutorul căruia va învăţa punctele cardinale Nord, Est, Sud, Vest. Jocul constă dintr-un roboţel care se deplasează pe o tablă de forma unei matrici pătratice, împărţită în R
linii şi R
coloane. Fiecare căsuţă, aflată la intersecţia dintre o linie şi o coloană, este fie căsuță „liberă”, fie căsuță „semnalizator”, caz în care este etichetată cu una din literele N
, E
, S
, V
, reprezentând 4
sensuri posibile de deplasare. Când roboțelul ajunge într-o „căsuţă semnalizator”, el îşi schimbă sensul de deplasare astfel:
N
atunci roboţelul se va deplasa în continuare de jos în sus;E
atunci roboţelul se va deplasa în continuare de la stânga la dreapta;S
atunci roboţelul se va deplasa în continuare de sus în jos;V
atunci roboţelul se va deplasa în continuare de la dreapta la stânga.Două căsuțe semnalizator formează o pereche „blocantă” dacă:
E
și V
, căsuța cu E
are coloana mai mică decât a celei etichetate cu V
și între ele, pe aceeași linie nu există alte căsuțe semnalizatoare.S
și N
, căsuța cu S
are linia mai mică decât a celei etichetate cu N
și între ele, pe aceeași coloană nu există alte căsuțe semnalizatoare.În figura 1, de exemplu, sunt 2
perechi blocante: Perechea (1,2) (5.2)
și perechea (2,3) (2,5)
.
Roboţelul porneşte din căsuţa (1,1)
, aflată pe prima linie și prima coloană şi dacă aceasta este liberă, se deplasează, în cadrul primei linii, de la stânga la dreapta. În cazul în care căsuța de pornire (1,1)
este semnalizator, atunci roboțelul se va deplasa pe direcția indicată de litera cu care este etichetată. Considerând că roboțelul se deplasează pe tablă, el se oprește doar în următoarele situații:
De exemplu, în Figura 2, roboțelul ajunge în căsuța liberă (3,5)
unde se oprește. În Figura 3, roboțelul se va opri în căsuța (4,1)
deoarece dacă ar schimba sensul spre Est, ar reveni în ultima căsuță semnalizator vizitată, (4,3)
.
Roboțelul înaintează o căsuță într-un pas, în sensul de deplasare.
Scrieţi un program care, cunoscând numărul R
de linii şi coloane și cele K
căsuţe semnalizator, determină:
ONI 2016, clasa a VI-a
Problema | Robotel | Operații I/O |
robotel.in /robotel.out
|
---|---|---|---|
Limita timp | 0.2 secunde | Limita memorie |
Total: 2 MB
/
Stivă 2 MB
|
Id soluție | #51770585 | Utilizator | |
Fișier | robotel.cpp | Dimensiune | 1.32 KB |
Data încărcării | 17 August 2024, 12:19 | Scor / rezultat | 2 puncte |
robotel.cpp: In function 'int main()': robotel.cpp:18:19: warning: unused variable 'akt' [-Wunused-variable] char c[40001],akt; ^
Test | Timp | Mesaj evaluare | Scor posibil | Scor obținut | ||
---|---|---|---|---|---|---|
0 | 0 secunde | Raspuns gresit. | 2 | 0 | ||
1 | 0 secunde | Raspuns gresit. | 2 | 0 | ||
2 | 0 secunde | Raspuns gresit. | 2 | 0 | ||
3 | 0 secunde | Raspuns gresit. | 2 | 0 | ||
4 | 0 secunde | Raspuns gresit. | 2 | 0 | ||
5 | 0 secunde | Raspuns gresit. | 2 | 0 | ||
6 | 0 secunde | OK. | 2 | 2 | ||
7 | 0 secunde | Raspuns gresit. | 2 | 0 | ||
8 | 0 secunde | Raspuns gresit. | 2 | 0 | ||
9 | 0 secunde | Raspuns gresit. | 2 | 0 | ||
10 | 0 secunde | Raspuns gresit. | 3 | 0 | ||
11 | 0 secunde | Raspuns gresit. | 3 | 0 | ||
12 | 0 secunde | Raspuns gresit. | 3 | 0 | ||
13 | 0 secunde | Raspuns gresit. | 3 | 0 | ||
14 | 0 secunde | Raspuns gresit. | 3 | 0 | ||
15 | 0 secunde | Raspuns gresit. | 3 | 0 | ||
16 | Depășit | Limita de timp depășită | 3 | 0 | ||
17 | Depășit | Limita de timp depășită | 3 | 0 | ||
18 | Depășit | Limita de timp depășită | 3 | 0 | ||
19 | Depășit | Limita de timp depășită | 3 | 0 | ||
20 | 0 secunde | Raspuns gresit. | 3 | 0 | ||
21 | 0 secunde | Raspuns gresit. | 3 | 0 | ||
22 | 0 secunde | Raspuns gresit. | 3 | 0 | ||
23 | 0 secunde | Raspuns gresit. | 3 | 0 | ||
24 | 0 secunde | Raspuns gresit. | 3 | 0 | ||
25 | 0 secunde | Raspuns gresit. | 3 | 0 | ||
26 | 0.004 secunde | Raspuns gresit. | 3 | 0 | ||
27 | 0.004 secunde | Raspuns gresit. | 3 | 0 | ||
28 | 0.004 secunde | Raspuns gresit. | 3 | 0 | ||
29 | 0.004 secunde | Raspuns gresit. | 3 | 0 | ||
30 | 0 secunde | Raspuns gresit. | 2 | 0 | ||
31 | 0 secunde | Raspuns gresit. | 2 | 0 | ||
32 | 0 secunde | Raspuns gresit. | 2 | 0 | ||
33 | 0 secunde | Raspuns gresit. | 2 | 0 | ||
34 | 0 secunde | Raspuns gresit. | 2 | 0 | ||
35 | 0 secunde | Raspuns gresit. | 2 | 0 | ||
36 | 0 secunde | Raspuns gresit. | 2 | 0 | ||
37 | 0 secunde | Raspuns gresit. | 2 | 0 | ||
38 | 0 secunde | Raspuns gresit. | 2 | 0 | ||
39 | 0 secunde | Raspuns gresit. | 2 | 0 | ||
Punctaj total | 2 |
www.pbinfo.ro permite evaluarea a două tipuri de probleme:
Problema Robotel face parte din prima categorie. Soluția propusă de tine va fi evaluată astfel:
Suma punctajelor acordate pe testele utilizate pentru verificare este 100. Astfel, soluția ta poate obține cel mult 100 de puncte, caz în care se poate considera corectă.