#1611
Palindrom2
Un număr se numește palindrom dacă prima lui cifră este egală cu ultima, a doua cu penultima și așa mai departe. De exemplu numerele 1221
, 505
și 7
sunt palindromuri, în vreme ce 500
, 1410
și 2424
nu sunt palindromuri.
Similar, un număr se numește aproape palindrom dacă are aceleași perechi de cifre identice ca un palindrom, mai puțin o pereche în care cifrele diferă. De exemplu numerele 500
, 1411
, 2444
, 1220
, 53625
, 14
și 4014
sunt numere aproape palindromuri, în vreme ce 1221
, 1410
, 6
, 505
, 22
și 512125
nu sunt numere aproape palindromuri deoarece fie sunt palindromuri, fie au prea multe perechi de cifre diferite.
Mai definim palindromul asociat al unui număr x
ca fiind cel mai mic număr palindrom p
strict mai mare decât x
(p>x
). De exemplu palindromul asociat al lui 5442
este 5445
, palindromul asociat al lui 2445
este 2552
, al lui 545
este 555
, al lui 39995
este 40004
, al lui 500
este 505
, iar al lui 512125
este 512215
.
Scrieţi un program care citind un număr natural nenul n
și apoi un șir de n numere naturale determină:
1. câte dintre cele n
numere sunt palindrom
2. câte dintre cele n
numere sunt aproape palindrom
3. palindromurile asociate pentru cele n
numere citite.
OJI 2016, Clasa a V-a
Problema | Palindrom2 | Operații I/O |
palindrom2.in /palindrom2.out
|
---|---|---|---|
Limita timp | 0.5 secunde | Limita memorie |
Total: 32 MB
/
Stivă 8 MB
|
Id soluție | #49287140 | Utilizator | |
Fișier | palindrom2.cpp | Dimensiune | 887 B |
Data încărcării | 24 Februarie 2024, 09:47 | Scor / rezultat | Eroare de compilare |
palindrom2.cpp:2:1: error: stray '\302' in program {for(i=1;i<=n;i++) ^ palindrom2.cpp:2:1: error: stray '\240' in program palindrom2.cpp:3:1: error: stray '\302' in program {fin>>x; ^ palindrom2.cpp:3:1: error: stray '\240' in program palindrom2.cpp:3:1: error: stray '\302' in program palindrom2.cpp:3:1: error: stray '\240' in program palindrom2.cpp:4:1: error: stray '\302' in program ok=0;//la primul numar strict mai mare ca x care este palindrom, punem ok pe 1 ^ palindrom2.cpp:4:1: error: stray '\240' in program palindrom2.cpp:4:1: error: stray '\302' in program palindrom2.cpp:4:1: error: stray '\240' in program palindrom2.cpp:5:1: error: stray '\302' in program while(ok==0)//atat timp cat inca nu am gasit palindromul asociat ^ palindrom2.cpp:5:1: error: stray '\240' in program palindrom2.cpp:5:1: error: stray '\302' in program palindrom2.cpp:5:1: error: stray '\240' in program palindrom2.cpp:6:1: error: stray '\302' in program {x++;//palindromul asociat trebuie sa fie > x ^ palindrom2.cpp:6:1: error: stray '\240' in program palindrom2.cpp:6:1: error: stray '\302' in program palindrom2.cpp:6:1: error: stray '\240' in program palindrom2.cpp:7:1: error: stray '\302' in program // verific daca x este palindrom ^ palindrom2.cpp:7:1: error: stray '\240' in program palindrom2.cpp:7:1: error: stray '\302' in program palindrom2.cpp:7:1: error: stray '\240' in program palindrom2.cpp:8:1: error: stray '\302' in program copiex=x;//x ramane nemodificat ^ palindrom2.cpp:8:1: error: stray '\240' in program palindrom2.cpp:8:1: error: stray '\302' in program palindrom2.cpp:8:1: error: stray '\240' in program palindrom2.cpp:8:1: error: stray '\302' in program palindrom2.cpp:8:1: error: stray '\240' in program palindrom2.cpp:9:1: error: stray '\302' in program ogl=0; ^ palindrom2.cpp:9:1: error: stray '\240' in program palindrom2.cpp:9:1: error: stray '\302' in program palindrom2.cpp:9:1: error: stray '\240' in program palindrom2.cpp:9:1: error: stray '\302' in program palindrom2.cpp:9:1: error: stray '\240' in program palindrom2.cpp:10:1: error: stray '\302' in program while(copiex!=0) // NU LUCREZ CU x pt ca ajunge la zero x; apoi x++ e gresit ^ palindrom2.cpp:10:1: error: stray '\240' in program palindrom2.cpp:10:1: error: stray '\302' in program palindrom2.cpp:10:1: error: stray '\240' in program palindrom2.cpp:10:1: error: stray '\302' in program palindrom2.cpp:10:1: error: stray '\240' in program palindrom2.cpp:11:1: error: stray '\302' in program {cifra=copiex%10; ^ palindrom2.cpp:11:1: error: stray '\240' in program palindrom2.cpp:11:1: error: stray '\302' in program palindrom2.cpp:11:1: error: stray '\240' in program palindrom2.cpp:11:1: error: stray '\302' in program palindrom2.cpp:11:1: error: stray '\240' in program palindrom2.cpp:12:1: error: stray '\302' in program ogl=ogl*10+cifra;//formula pt determinarea oglinditului ^ palindrom2.cpp:12:1: error: stray '\240' in program palindrom2.cpp:12:1: error: stray '\302' in program palindrom2.cpp:12:1: error: stray '\240' in program palindrom2.cpp:12:1: error: stray '\302' in program palindrom2.cpp:12:1: error: stray '\240' in program palindrom2.cpp:12:1: error: stray '\302' in program palindrom2.cpp:12:1: error: stray '\240' in program palindrom2.cpp:13:1: error: stray '\302' in program copiex=copiex/10; ^ palindrom2.cpp:13:1: error: stray '\240' in program palindrom2.cpp:13:1: error: stray '\302' in program palindrom2.cpp:13:1: error: stray '\240' in program palindrom2.cpp:13:1: error: stray '\302' in program palindrom2.cpp:13:1: error: stray '\240' in program palindrom2.cpp:13:1: error: stray '\302' in program palindrom2.cpp:13:1: error: stray '\240' in program palindrom2.cpp:14:1: error: stray '\302' in program } ^ palindrom2.cpp:14:1: error: stray '\240' in program palindrom2.cpp:14:1: error: stray '\302' in program palindrom2.cpp:14:1: error: stray '\240' in program palindrom2.cpp:14:1: error: stray '\302' in program palindrom2.cpp:14:1: error: stray '\240' in program palindrom2.cpp:15:1: error: stray '\302' in program if(ogl==x) // x e palindrom si strict mai mare ca numarul citit ^ palindrom2.cpp:15:1: error: stray '\240' in program palindrom2.cpp:15:1: error: stray '\302' in program palindrom2.cpp:15:1: error: stray '\240' in program palindrom2.cpp:15:1: error: stray '\302' in program palindrom2.cpp:15:1: error: stray '\240' in program palindrom2.cpp:16:1: error: stray '\302' in program ok=1; // daca ok nu e 1, revenim sus la while si la x++; ^ palindrom2.cpp:16:1: error: stray '\240' in program palindrom2.cpp:16:1: error: stray '\302' in program palindrom2.cpp:16:1: error: stray '\240' in program palindrom2.cpp:16:1: error: stray '\302' in program palindrom2.cpp:16:1: error: stray '\240' in program palindrom2.cpp:16:1: error: stray '\302' in program palindrom2.cpp:16:1: error: stray '\240' in program palindrom2.cpp:17:1: error: stray '\302' in program } ^ palindrom2.cpp:17:1: error: stray '\240' in program palindrom2.cpp:17:1: error: stray '\302' in program palindrom2.cpp:17:1: error: stray '\240' in program palindrom2.cpp:18:1: error: stray '\302' in program fout<<x<<" "; // scriem in fisierul de iesire palindromul asociat ^ palindrom2.cpp:18:1: error: stray '\240' in program palindrom2.cpp:18:1: error: stray '\302' in program palindrom2.cpp:18:1: error: stray '\240' in program palindrom2.cpp:19:1: error: stray '\302' in program } ^ palindrom2.cpp:19:1: error: stray '\240' in program palindrom2.cpp:19:1: error: stray '\302' in program palindrom2.cpp:19:1: error: stray '\240' in program palindrom2.cpp:21:1: error: stray '\302' in program } ^ palindrom2.cpp:21:1: error: stray '\240' in program palindrom2.cpp:1:2: error: expected constructor, destructor, or type conversion before '(' token f(C==3)//daca cerinta este 1 trebuie sa numaram cate numere sunt palindrom ^
www.pbinfo.ro permite evaluarea a două tipuri de probleme:
Problema Palindrom2 face parte din prima categorie. Soluția propusă de tine va fi evaluată astfel:
Suma punctajelor acordate pe testele utilizate pentru verificare este 100. Astfel, soluția ta poate obține cel mult 100 de puncte, caz în care se poate considera corectă.