#2417
criptare1
Mircea şi Vasilică vor să-şi trimită mesaje pe care alţii să nu le înţeleagă. Au citit ei despre spioni şi modalităţi de a scrie mesaje şi, în final, au imaginat un mod de criptare a unui mesaj care foloseşte “cuvânt cheie” (le-a plăcut lor denumirea asta :-) ).
Alegându-şi un cuvânt cheie format numai din litere distincte, ei numără literele acestuia şi împart mesajul în grupe de lungime egală cu numărul de litere ale cuvântului cheie, şi le aşează una sub alta. Desigur, se poate întâmpla ca ultima grupă să fie incompletă, aşa că o completează cu spaţii. Apoi numerotează literele cuvântului cheie în ordinea apariţiei lor în alfabetul englez. În final, rescriu mesajul astfel: coloana de sub litera numerotată cu 1
, urmată de coloana de sub litera numerotată cu 2
, etc. înlocuind totodată şi spaţiile cu caracterul *
.
Fiind date un cuvânt cheie şi un mesaj criptat, decodificaţi mesajul trimis de Mircea pentru Vasilică.
ONI 2003 clasa a IX-a
Problema | criptare1 | Operații I/O |
criptare1.in /criptare1.out
|
---|---|---|---|
Limita timp | 0.2 secunde | Limita memorie |
Total: 64 MB
/
Stivă 8 MB
|
Id soluție | #48251730 | Utilizator | |
Fișier | criptare1.cpp | Dimensiune | 821 B |
Data încărcării | 19 Ianuarie 2024, 17:05 | Scor / rezultat | 100 puncte |
Test | Timp | Mesaj evaluare | Scor posibil | Scor obținut | ||
---|---|---|---|---|---|---|
0 | 0 secunde | OK. | 10 | 10 | ||
1 | 0 secunde | OK. | 10 | 10 | ||
2 | 0 secunde | OK. | 10 | 10 | ||
3 | 0 secunde | OK. | 10 | 10 | ||
4 | 0 secunde | OK. | 10 | 10 | ||
5 | 0 secunde | OK. | 10 | 10 | ||
6 | 0 secunde | OK. | 10 | 10 | ||
7 | 0 secunde | OK. | 10 | 10 | ||
8 | 0 secunde | OK. | 10 | 10 | ||
9 | 0 secunde | OK. | 10 | 10 | ||
Punctaj total | 100 |
www.pbinfo.ro permite evaluarea a două tipuri de probleme:
Problema criptare1 face parte din prima categorie. Soluția propusă de tine va fi evaluată astfel:
Suma punctajelor acordate pe testele utilizate pentru verificare este 100. Astfel, soluția ta poate obține cel mult 100 de puncte, caz în care se poate considera corectă.