#1136
Dragoni
Supărați că lansarea părții a treia a filmului lor preferat s-a amânat până în iunie 2018, Henry și Hetty s-au gândit la propriul scenariu pentru finalul trilogiei:
Într-o lume în care vikingii pot zbura cu dragonii există N
insule. Hiccup, șeful tribului de vikingi aflat pe insula 1
, știe M
rute directe de zbor bidirecționale între insule. Pentru fiecare j
intre 1
si M
, ruta j
unește insulele A
j
și B
j
și are lungime D
j
.
Pe fiecare insulă i
, (1 ≤ i ≤ n
) există dragoni din specia i
care pot zbura fără a se opri pentru odihnă o distanță maximă Dmax
i
. Cu alte cuvinte, dragonii de pe insula i
vor putea parcurge orice rută j
, (1 ≤ j ≤ m
) pentru care D
j
≤ Dmax
i
, indiferent de ce alte drumuri au făcut anterior.
Hiccup dorește să ajungă de pe insula 1
pe insula N
pentru a-l salva pe Toothless, dragonul lui. Pentru a ajunge acolo, el va lua inițial un dragon din specia 1
(de pe insula 1
). Apoi, dacă la un moment dat Hiccup se află pe o insula i
, (1 ≤ i ≤ n
) având cu el un dragon din specia t
, el poate:
i
pe o altă insulă x
cu dragonul pe care îl are, folosind o rută directă j
între insulele i
si x
, bineînțeles doar dacă D
j
≤ Dmax
t
.t
pe care îl are cu un dragon din specia i
aflat pe insula respectivă.Cerințe:
a. Să se determine distanța maxima Dmax
i
caracteristică unui dragon la care Hiccup poate ajunge fără a schimba dragonul pe care l-a luat inițial de pe insula 1
.
b. Să se determine distanța minimă pe care Hiccup trebuie să o parcurgă pentru a ajunge de pe insula 1
pe insula N
.
OJI 2015, Clasele XI-XII
Problema | Dragoni | Operații I/O |
dragoni.in /dragoni.out
|
---|---|---|---|
Limita timp | 1.5 secunde | Limita memorie |
Total: 32 MB
/
Stivă 8 MB
|
Id soluție | #46712260 | Utilizator | |
Fișier | dragoni.cpp | Dimensiune | 2.18 KB |
Data încărcării | 21 Noiembrie 2023, 10:58 | Scor / rezultat | Eroare de compilare |
dragoni.cpp: In function 'void dijkstra()': dragoni.cpp:25:20: error: converting to 'std::priority_queue<std::tuple<int, int, int> >::value_type {aka std::tuple<int, int, int>}' from initializer list would use explicit constructor 'constexpr std::tuple< <template-parameter-1-1> >::tuple(_UElements&& ...) [with _UElements = {int, int, int}; <template-parameter-2-2> = void; _Elements = {int, int, int}]' pq.push({0,1,1}); ^ dragoni.cpp:41:86: error: converting to 'std::priority_queue<std::tuple<int, int, int> >::value_type {aka std::tuple<int, int, int>}' from initializer list would use explicit constructor 'constexpr std::tuple< <template-parameter-1-1> >::tuple(_UElements&& ...) [with _UElements = {int, int&, int&}; <template-parameter-2-2> = void; _Elements = {int, int, int}]' pq.push({-dist[next.first][new_dragon],next.first,new_dragon}); ^ dragoni.cpp:45:84: error: converting to 'std::priority_queue<std::tuple<int, int, int> >::value_type {aka std::tuple<int, int, int>}' from initializer list would use explicit constructor 'constexpr std::tuple< <template-parameter-1-1> >::tuple(_UElements&& ...) [with _UElements = {int, int&, int&}; <template-parameter-2-2> = void; _Elements = {int, int, int}]' pq.push({-dist[next.first][curr_dragon],next.first,curr_dragon}); ^
www.pbinfo.ro permite evaluarea a două tipuri de probleme:
Problema Dragoni face parte din prima categorie. Soluția propusă de tine va fi evaluată astfel:
Suma punctajelor acordate pe testele utilizate pentru verificare este 100. Astfel, soluția ta poate obține cel mult 100 de puncte, caz în care se poate considera corectă.