#1131
Arc
Irinuca a descoperit un nou joc pe calculator. Pe ecran sunt plasate pe o linie n
bile colorate. Culorile bilelor sunt codificate cu numere naturale. Un subșir de bile alăturate având toate aceeași culoare se numește secvență. O secvență va conține numărul maxim de bile alăturate având aceeași culoare. Lungimea unei secvențe este egală cu numărul de bile din care este compusă.
Irinuca are la dispoziție un arc special. Trăgând cu arcul asupra unei bile, dacă aceasta face parte dintr-o secvență de lungime cel puțin egală cu 3
, întreaga secvență va fi eliminată, iar bilele din dreapta secvenței se vor deplasa spre stânga pentru a umple “golul” lăsat de bilele eliminate. Dacă imediat în stânga și în dreapta secvenței eliminate se găseau două secvențe având aceeași culoare și dacă secvența obținută din unirea acestora după eliminare are o lungime cel puțin egală cu 3
, atunci va fi și ea eliminată la rândul ei. Procesul continuă până când secvențele din stânga și dreapta unei secvențe tocmai eliminate au culori diferite sau până când lungimea secvenței obținute prin alăturare este mai mică decât 3
sau până când în stânga ori în dreapta unei secvențe eliminate nu se mai găsesc bile sau până sunt eliminate toate bilele de pe ecran.
Scopul jocului este de a elimina cât mai multe bile de pe ecran. Cum Irinuca încă nu se pricepe prea bine la acest joc și-a stabilit o strategie. Va trage cu arcul întotdeauna asupra unei bile ce face parte din secvența de lungime maximă de pe ecran. Dacă sunt mai multe astfel de secvențe, ea va alege cea mai din stânga secvență de lungime maximă. Dacă toate secvențele de pe ecran au lungimi mai mici decât 3, Irinuca nu va mai putea elimina nici una din ele și jocul se încheie.
Cunoscând numărul de bile și culorile fiecărei bile de pe ecran se cere să se determine:
1. numărul de secvențe de bile care se aflau inițial pe ecran;
2. numărul de bile care rămân neeliminate de pe ecran și culorile bilelor rămase în ordine pe ecran la finalul jocului.
OJI 2015, Clasa a IX-a
Problema | Arc | Operații I/O |
arc.in /arc.out
|
---|---|---|---|
Limita timp | 0.2 secunde | Limita memorie |
Total: 4 MB
/
Stivă 4 MB
|
Id soluție | #41835275 | Utilizator | |
Fișier | arc.cpp | Dimensiune | 1.65 KB |
Data încărcării | 06 Februarie 2023, 10:06 | Scor / rezultat | 85 puncte |
Test | Timp | Mesaj evaluare | Scor posibil | Scor obținut | ||
---|---|---|---|---|---|---|
0 | 0 secunde | OK. | 5 | 5 | ||
1 | 0 secunde | OK. | 5 | 5 | ||
2 | 0 secunde | OK. | 5 | 5 | ||
3 | 0 secunde | OK. | 5 | 5 | ||
4 | 0 secunde | OK. | 5 | 5 | ||
5 | 0 secunde | OK. | 5 | 5 | ||
6 | 0 secunde | OK. | 5 | 5 | ||
7 | 0 secunde | Raspuns gresit. | 5 | 0 | ||
8 | 0 secunde | OK. | 5 | 5 | ||
9 | 0 secunde | OK. | 5 | 5 | ||
10 | 0 secunde | OK. | 5 | 5 | ||
11 | 0 secunde | OK. | 5 | 5 | ||
12 | 0.008 secunde | OK. | 5 | 5 | ||
13 | 0.016 secunde | OK. | 5 | 5 | ||
14 | 0.004 secunde | OK. | 5 | 5 | ||
15 | 0.008 secunde | OK. | 5 | 5 | ||
16 | 0.032 secunde | Raspuns gresit. | 5 | 0 | ||
17 | 0 secunde | OK. | 5 | 5 | ||
18 | 0.012 secunde | Raspuns gresit. | 5 | 0 | ||
19 | 0.004 secunde | OK. | 5 | 5 | ||
Punctaj total | 85 |
www.pbinfo.ro permite evaluarea a două tipuri de probleme:
Problema Arc face parte din prima categorie. Soluția propusă de tine va fi evaluată astfel:
Suma punctajelor acordate pe testele utilizate pentru verificare este 100. Astfel, soluția ta poate obține cel mult 100 de puncte, caz în care se poate considera corectă.