#150
shift1
Bulbuka este foarte pasionată de gătit deserturi. Ea a decis să facă (n+2)*(n+2)
brioşe pe care le-a numerotat (cu ciocolată, bineinţeles) în modul următor: primele n*n
brioşe au fost numerotate de la 1
la n*n
, iar restul până la (n+2)*(n+2)
au primit valoarea 0
. De asemenea, după ce au fost gata, Bulbuka nu a putut rezista tentaţiei de a ordona brioşele într-un pătrat cu latura (n+2)
după cum urmează: cele cu 0
pe conturul exterior iar cele numerotate de la 1
la n*n
, în interior, în ordine crescătoare, pe linii, de sus in jos, ca în figura alăturată. Bulbuka a numit această aranjare configuraţia ordonată a brioşelor.
Acest aranjament frumos a durat foarte puţin deoarece, pe când Bulbuka stătea cu spatele, Randomel a amestecat brioşele între ele, într-o ordine aleatoare. Când s-a întors şi a văzut fapta, ea s-a supărat foarte tare şi l-a pedepsit pe Randomel punându-l să le aranjeze la loc cum erau (ca în imagine) folosind doar un set limitat de operaţii: shiftări circulare pe linii şi pe coloane. O shiftare presupune deplasarea circulară la dreapta, pe linie sau în jos, pe coloană, cu cel puţin una şi cel mult n+1
poziţii.
Randomel vă roagă să scrieţi un program care, pentru o aranjare aleatorie a brioşelor, să afişeze shiftările circulare posibile care transformă configuraţia dată într-o configuraţie ordonată.
Urmasii lui Moisil, Iasi, 2013
Problema | shift1 | Operații I/O |
shift1.in /shift1.out
|
---|---|---|---|
Limita timp | 1 secunde | Limita memorie |
Total: 64 MB
/
Stivă 8 MB
|
Id soluție | #36329111 | Utilizator | |
Fișier | shift1.cpp | Dimensiune | 3.13 KB |
Data încărcării | 18 Aprilie 2022, 11:00 | Scor / rezultat | 100 puncte |
Test | Timp | Mesaj evaluare | Scor posibil | Scor obținut | ||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 0.004 secunde | Randomel e fericit! | 10 | 10 | ||
2 | 0.016 secunde | Randomel e fericit! | 10 | 10 | ||
3 | 0.036 secunde | Randomel e fericit! | 10 | 10 | ||
4 | 0.064 secunde | Randomel e fericit! | 10 | 10 | ||
5 | 0.104 secunde | Randomel e fericit! | 10 | 10 | ||
6 | 0.148 secunde | Randomel e fericit! | 10 | 10 | ||
7 | 0.204 secunde | Randomel e fericit! | 10 | 10 | ||
8 | 0.264 secunde | Randomel e fericit! | 10 | 10 | ||
9 | 0.336 secunde | Randomel e fericit! | 10 | 10 | ||
10 | 0.412 secunde | Randomel e fericit! | 10 | 10 | ||
Punctaj total | 100 |
www.pbinfo.ro permite evaluarea a două tipuri de probleme:
Problema shift1 face parte din prima categorie. Soluția propusă de tine va fi evaluată astfel:
Suma punctajelor acordate pe testele utilizate pentru verificare este 100. Astfel, soluția ta poate obține cel mult 100 de puncte, caz în care se poate considera corectă.