#2362
balmascat
Un grup de copii participă la un Bal Mascat. Participanții nu pot să-și aleagă singuri costumul. Organizatorii au pregătit exact atâtea costume câți copii sunt. Au ambalat costumele în cutii numerotate și le-au așezat într-o cameră. Copiii intră în camera cu costume și își aleg câte o cutie (la întâmplare). Fiind puși pe glume, organizatorii au scos încălțămintea din anumite cutii, după regula: cutia cu numărul p
ramâne fără încălțări, apoi cutia cu numărul 2*p
, apoi cutia cu numărul 3*p
și așa mai departe până la terminarea cutiilor. Dacă ultima cutie a rămas cu tot costumul, atunci organizatorii scot încălțămintea și din ea. După ce primesc cutiile cu costume, copiii constată că nu se pot deschide decât cu ajutorul unui cod (același la toate cutiile). Organizatorii le dau indicii despre cum să afle codul: se calculează numărul de cutii care au rămas fără încălțăminte, se află ultima cifră din acest număr (notată cu c
). Apoi se formează un cod intermediar cu exact 2*p
cifre, astfel: dacă c
are o valoare diferită de 9
, atunci prima cifră (pornind de la stânga numărului) are valoarea (c+1)
. Dacă c
are valoarea 9
atunci prima cifră este (c-1)
. A doua cifră are valoarea c
. A treia cifră este egală cu prima, cifra a patra urmând să fie egală cu a doua și tot așa până se află toate cele 2*p
cifre. La final, se taie ultima cifră și ajungem la codul corect cu care se deschid cutiile.
Scrieţi un program care să îi ajute pe copii să afle codul cu care se deschid cutiile.
Olimpiada Municipala de Informatica, Iasi, 2018
Problema | balmascat | Operații I/O |
balmascat.in /balmascat.out
|
---|---|---|---|
Limita timp | 0.1 secunde | Limita memorie |
Total: 2 MB
/
Stivă 1 MB
|
Id soluție | #30295453 | Utilizator | |
Fișier | balmascat.cpp | Dimensiune | 658 B |
Data încărcării | 11 Iulie 2021, 18:42 | Scor / rezultat | 0 puncte |
Test | Timp | Mesaj evaluare | Scor posibil | Scor obținut | ||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 0 secunde | Caught fatal signal 8 | 10 | 0 | ||
2 | 0 secunde | Caught fatal signal 8 | 10 | 0 | ||
3 | 0 secunde | Caught fatal signal 8 | 10 | 0 | ||
4 | 0 secunde | Caught fatal signal 8 | 10 | 0 | ||
5 | 0 secunde | Caught fatal signal 8 | 10 | 0 | ||
6 | 0 secunde | Caught fatal signal 8 | 10 | 0 | ||
7 | 0 secunde | Caught fatal signal 8 | 10 | 0 | ||
8 | 0 secunde | Caught fatal signal 8 | 10 | 0 | ||
9 | 0 secunde | Caught fatal signal 8 | 10 | 0 | ||
10 | 0 secunde | Caught fatal signal 8 | 3 | 0 | ||
11 | 0 secunde | Caught fatal signal 8 | 3 | 0 | ||
12 | 0 secunde | Caught fatal signal 8 | 4 | 0 | ||
Punctaj total | 0 |
www.pbinfo.ro permite evaluarea a două tipuri de probleme:
Problema balmascat face parte din prima categorie. Soluția propusă de tine va fi evaluată astfel:
Suma punctajelor acordate pe testele utilizate pentru verificare este 100. Astfel, soluția ta poate obține cel mult 100 de puncte, caz în care se poate considera corectă.