Detalii evaluare #14876083

Rezumat problemă

#954 joc2

Plictisiți de Facebook și jocuri online, Diana și Jonny s-au gândit să joace un joc nou, care să necesite și mișcare în aer liber. Astfel, cei doi au desenat pe terenul de sport din liceu un dreptunghi pe care l-au împărțit cu N-1 linii orizontale și M-1 linii verticale în NxM pătrate identice, așezate pe N rânduri și M coloane, câte N pe fiecare rând și câte M pe fiecare coloană, ca în exemplu. Apoi, în interiorul fiecărui pătrat au scris câte un număr reprezentând valoarea pătratului respectiv în joc. După ce au terminat de scris cele NxM numere, Diana și Jonny au stabilit ca jocul să se desfășoare după următoarele reguli:

  • Diana se poziționează în pătratul din colțul stânga-sus al dreptunghiului, iar Jonny se poziționează în pătratul din colțul dreapta-sus al dreptunghiului.
  • Din pătratul în care se află, Diana se va deplasa făcând un pas în pătratul din dreapta de pe aceeași linie (dacă există) sau în pătratul situat pe linia următoare în aceeași coloană (dacă există), ca în desenul de mai jos.
  • Din pătratul în care se află, Jonny se va deplasa făcând un pas în pătratul din stânga de pe aceeași linie (dacă există) sau în pătratul situat pe linia următoare în aceeași coloană (dacă există), ca în desenul alăturat.
  • Ambii concurenți vor face până la finalul jocului un număr egal de pași. Simultan, fiecare se va deplasa din pătratul curent în cel ales cu respectarea regulilor de mai sus. Concurenții se pot afla la un moment dat în același pătrat.
  • Jocul se încheie în momentul în care Diana ajunge în pătratul din colțul dreapta-jos al dreptunghiului, iar Jonny ajunge în pătratul din colțul stânga-jos al dreptunghiului.
  • Fiecare concurent alege pătratele prin care să se deplaseze conform regulilor de mai sus astfel încât să obțină suma maximă posibilă a valorilor din pătratele alese. Această sumă va reprezenta punctajul concurentului.
  • Câștigă jocul concurentul care obține punctajul cel mai mare la finalul jocului. Dacă cei doi concurenți obțin același punctaj, atunci amândoi vor câștiga jocul.

Scrieți un program care să citească numerele N, M, cele NxM valori ale pătratelor din dreptunghi și care să determine câștigătorul jocului, precum și punctajul obținut de acesta la finalul jocului.

Olimpiada de Informatică, etapa pe sector, Bucureşti, 2013

Detalii

Problema joc2 Operații I/O joc2.in/joc2.out
Limita timp 0.1 secunde Limita memorie Total: 64 MB / Stivă 8 MB
Id soluție #14876083 Utilizator Stoica Andrei (unguruu)
Fișier joc2.cpp Dimensiune 834 B
Data încărcării 22 Martie 2019, 16:59 Scor / rezultat 40 puncte

Evaluare


Mesaj compilare


Rezultat evaluare

Test Timp Mesaj evaluare Scor posibil Scor obținut
1 0 secunde OK. 10 10 Exemplu
2 0 secunde OK. 10 10
3 0 secunde OK. 10 10
4 0 secunde OK. 10 10
5 0 secunde Raspuns gresit. 10 0
6 0 secunde Raspuns gresit. 10 0
7 0 secunde Raspuns gresit. 10 0
8 0 secunde Raspuns gresit. 10 0
9 0 secunde Raspuns gresit. 10 0
10 0 secunde Raspuns gresit. 10 0
Punctaj total 40

Cum funcționează evaluarea?

www.pbinfo.ro permite evaluarea a două tipuri de probleme:

  • probleme la care rezolvarea presupune scrierea unui program complet
  • probleme la care rezolvarea presupune scrierea unei secvențe de program - câteva instrucțiuni, o listă de declarații, una sau mai multe funcții, etc.

Problema joc2 face parte din prima categorie. Soluția propusă de tine va fi evaluată astfel:

  • Programul sursă este compilat folosind compilatorul corespunzător. Dacă în urma compilării se obțin erori sau avertismente, acestea sunt afișate în această pagină.
  • Dacă programul a fost compilat, executabilul obținut va fi rulat, furnizându-i-se unul sau mai multe seturi de date de intrare, în concordanță cu restricțiile specifice problemei. Pentru fiecare set de date se obține un anumit punctaj, în raport cu corectitudinea soluției tale.

Suma punctajelor acordate pe testele utilizate pentru verificare este 100. Astfel, soluția ta poate obține cel mult 100 de puncte, caz în care se poate considera corectă.